dochter niet willen luisteren naar mama

he meiden zal me eerst ff voorstellen, ben moeder van 28 jaar en heb een dochter van bijna 3 ( juni) ben nu ook zwanger van de 2de ben nu 11 weken.

mijn probleem is dat ze weinig naar me luisterd dus echt der zin doet, ik blijf conseqent dus na 2 keer waarschuwen is het de hoek in, meestal de gang aangezien de hoek ze leuk vind. als dat niet werkt mag ze tijdej naar bed,

nu vooral naar bed gaan is heel erg vermoeiend een gevecht met tanden poetsen , verschonen pyama alles is een strijd, na 2 keer waarschuwen zet ik der zo in bed en loop ik weg, maar dit werkt niet bij haar .

ze luisterd wel naar papa, opa, oma's vreemde wie dan ook , alleen naar mij niet. is alleen maar nee zeggen en echt een keel opzetten dus krijsen heel dicht bij me oor.

aangezien me zwangerschap is dit heel vermoeiend voor me, ik doe nu alles samen met haar dus zij doet de pop en ik doe haar maar werkt niet altijd.

iemand tips voor me please?

liefs
 
ik heb dit gehad met mijn zoontje van nu 3 jaar en 4 maanden. tis idd erg vermoeiend, maar je moet het gewoon door blijven pakken met op de trap zetten. mijn zoontje zit nu 3 minuten op de trap. komt hij daar weg, dan opnieuw 3 minuten. ik weet dat het moeilijk is, maar echt volhouden, anders loopt ze zo over je heen. yannick heeft weleens 3 kwartier op de gang doorgebracht, omdat hij steeds weer terugkwam. het deed me heel erg veel pijn om hem zo te straffen, maar het gaat nu stukken beter. heel veel succes en sterkte!

groetjes andrea
 
Hier hetzelfde probleem gehad!! Mijn meidje is nu bijna 2, maar ze kan er ook wat van hoor!! Wij hebben de kruk en dat weet ze precies! Nu blijft ze meestal wel zitten, maar af en toe probeert ze het weer en blijft ze eraf komen. Eraf is gewoon weer opnieuw beginnen hoe moeilijk het ook is voor haar en jou. Maar jij bent degene die beslist!!! Jij bent de baas en niet je dochter!! Nu gaat er hier redelijk veel in overleg (mijn meidje praat als een 3 jarige), maar ik bepaal wat er gebeurt!!!

Succes!!!
Liefs ciomama
 
he meiden dank je wel, probleem is dat me man nu elke dag thuis is wegens geen werk hebben, en hij soms veel sternger is dan mij, voor elk dingetje krijgt ze soort van straf, of elke keer moet ze als een hondje bij hem komen, ik krijg het niet uit zijn hoofsd gepraat om haar meer har ding te laten doen,

ook kwa snoep ik geef haar 1 keer perdag soms 2 keer ligt er aan wat voor dag het is een speciale dag of niet, maar meestal 1 keer een snoepje tegen en altijd smidags, de rest tussen door een kakkje of een soep stengel, me man daar in tegen geeft der vaak snoep, sochtends om 10 uur al terwijl ze ng niet gegeten heeft. en dat krijg ik niet uit zijn hoofd, hij overlegt daar niet in, zelfs mijn ouders en mijn schoonma zeggen het dikke kinderen maak je .

hoe moet ik dit nu oplossen?
 
probeer met je man te praten om samen op een lijn te zitten. want dat gaat de kleine ook merken en nog meer tegen elkaar uitspelen en dan krijg jij het het moeilijkst denk ik.
succes in elk geval en wees ervan overtuigd dat je niet de enige bent die kleintjes opvoeden pittig vind
 
Heey meid,

Hoe gaat het nu? Hopelijk iets beter! Ik las het nog eens en bedacht me dat het moeilijk slapen misschien te maken kan hebben met het bed als strafplekje. Heb dat gezien bij ehbo voor kinderen op tv. Klinkt ook wel logisch want als ze voor straf naar bed moet, dan wil ze als het echt bedtijd is ook niet meer naar bed. Misschien dus een ander strafplekje zoeken?

Liefs ciomama
 
he meiden het gata nu super met der, ze luisterd nu heel goed naar me dus ben ik blij om en slapen gaat super ze gaat gewoon der bedje in, ( peuterbedje) en niks aan de hand, thnx voor julllie tips
 
Terug
Bovenaan