dochter plast 's nachts nog in bed

Zal ik er mee doorgaan of niet..... Vanaf begin mei doe ik mijn dochter 's nachts geen luier meer om. ze is in januari 5 jaar geworden en dacht ik wacht tot ze 's morgens droger is en dan begin ik ermee, maar dat momanet kwam niet.
nu ben ik nog 2 a 3 x per macht in de weer. Om 11 uur laat ik haar plassen voor ze naar bed gaat en'snachts ook nog een keer als ik wakker ben of zij.
Af en toe gaat het dan goed als ze geplast heeft . 4 x in de week heeft ze in of 2 x geplast. soms ook op dekbedhoes en helukkig heb ik genoeg moltonzeiltjes. wel een gedoe en vermoeiend,

Nu is mijn vraag zal ik er mee doorgaan of even weer de luier omdoen.In de a.s. vakantie en met logeerpartijtje krijgt ze luier om en is het joepie ik mag een luier om.....
 
Mijn dochter is nog maar 3 en zelfs overdag nog niet zindelijk. Het is lastig want aan de ene kant wil je niet weer teruggaan, maar aan de andere kant geeft ze zelf aan er nog niet klaar voor te zijn. Zelf push ik niks meer, heb het geprobeerd en dat ging dus totaal niet, nu zien we het wel.

Mijn schoonzus heeft bij haar oudste niet echt gedwongen maar wel doorgezet. Hierdoor heeft ze nu nog (7) ongelukjes, ook overdag. Bij de 2e heeft ze niks gedwongen en dat duurde wel wat langer (3,5) maar dat was zo ineens goed. Ook 's nachts. Van de ene op de andere dag was ze droog. Ze had de knop omgezet en heeft ook geen enkel ongelukje meer gehad.
Ik denk dat ik het toch even zou laten en dat ze het vanzelf wel aangeeft als ze eraan toe is.

Succes!!!!
Liefs ciomama
 
bedankt voor je reactie, ik ga inderdaad er even mee stoppen, en zien wanneer de knop om gaat en het het goeie moment is.Op ons vakantie adres kan ik zoiezo niet doorgaan, dus krijgt ze luier om.
jij ook succes.....
 
Ik denk dat je gewoon die luier om moet houden. Ze gaan het vanzelf een keertje doen. Loïs is nu 3,5 en overdag zindelijk. Ze heeft tijdens het slapen altijd een luier om en meestal zit die helemaal vol. Ze slaapt ook erg diep en wordt nergens wakker van. Zelfs als ze een middagdutje doet plast ze soms in de broek. Tja... mijn man was 10 toen ie 's nachts droog was. haha... ik hoop dat Loïs wel wat vlotter is maar ik ga niks forceren en het mezelf al helemaal niet moeilijk maken. Lekker omdoen die luier en je kunt zelf ook wel slapen.
 
Ik zou ook gewoon de luier om doen. Ze geeft vanzelf wel aan wanneer hij niet meer om hoeft. .
Lara was met 3 jaar zindelijk overdag. Toen wilde ze tijdens haar middagdutje geen luier meer aan en hebben we dat gewoon geprobeerd. ''s Nachts kreeg ze toen wel nog een luier aan. Vaak was die ''s morgens droog maar ook vaak nog behoorlijk vol. Toen is mijn man eens vergeten om haar een luier om te doen toen hij haar naar bed bracht ''s avonds. Vanaf die dag wilde ze ook ''s nachts geen luier meer om. ZE kunnen dus heel goed zelf aangeven wanneer ze er klaar voor zijn.
Succes!

Groejtes
 
Terug
Bovenaan