Dochter slaapt alleen op arm

Ons dochter van 5 weken slaapt alleen bij ons op de arm. Ookal is ze heel diep in slaap en leggen wij haar weg ze word na 5 minuten wakker. Even laten liggen huilen helpt ook niet. Snachts overigens kunnen wij haar na de fles van 2 wel in dr wiegje leggen en dan slaapt ze. Overdag moeten wij ook gewoon kunnen douche omkleden huishouden etc kunnen doen maar dat lukt nauwelijks

Iemand tips?

Draagdoek? Dan heb je nog je handen vrij voor het huishouden etc. En met de baby samen douchen. Misschien overdag op haar buik wegleggen? En op zich is dit heel normaal gedrag voor een jonge baby, wordt echt vanzelf minder en dan ga je dat geplak nog missen;-)

Klinkt als heel normaal gedrag voor zo'n jong kindje hoor! Onze dochter heeft tot 14 weken overdag alleen bij ons geslapen, geen enkel slaapje lukte on haar eigen bed. 's nachts was het geen probleem en sliep ze in haar eigen bed. Bij 14 weken viel ze ineens zelfstandig in slaap in haar bedje, ook overdag en sindsdien ging het goed. Dus nog even geduld :)
Ik heb haar inderdaad veel in de draagdoek gehad, zodat ik soms nog even iets kon doen. Niet veel maar toch het hoogst noodzakelijke.. 

Onze oudste deed dit ook zeker tot een week of 12. Ik heb hem veel vastgehouden en gedragen in de draagzak.
Op dit moment lastig, maar geloof me, je gaat dit nog missen..

Heel normaal inderdaad. Rond 12 weken zal het steeds iets beter gaan. Tot die tijd de draagdoek veel gebruikt. En ik werd heel goed in dingen met 1 hand doen. Ook gaan ze ron 6-8 weken een beetje wakkertijd krijgen en zich kort vernaken met bijvoorbeeld kijken naar een mobiel of zitten in de wipper bij je in de buurt. Dat geeft ook ruimte voor korte klusjes terwijl je kletst. 
Ik mis die periode niet en vind het nu met de 2e weer niet leuk. Maar het wordt echt beter als ze wat groter zijn. 

Draagzak komt morgen dus die gaan we proberen! Ik geniet er zeker van, heel veel knuffelen maar soms is iets langer douche dan 1 min ook fijn?

Hier precies hetzelfde probleem met onze kleine man van 5 weken. Hoe is het stukje wakkertijd bij jullie? Ik verschoon de kleine man en daarna begint hij zo te huilen dat het enige is wat hij wil de borst is, waarna hij bij mij in slaap valt. Wanneer ik hem dan weg wil leggen gaan direct de oogjes open en wordt het uiteindelijk flink huilen. Meneer is alleen stil te krijgen bij mij of mm partner, valt daar in slaap en is niet weg te leggen omdat hij dan wakker wordt. 

Dit is zó herkenbaar. Ik zit hier nu ook middenin met mijn dochter van 9 weken. Om gek van te worden. Ik begrijp je heel goed.
@de dames hierboven die zeiden dat het slapen in bed ineens wel lukte rond 12 weken: legde je je baby op bed na een kort ritueel zoals slaapzak aan en liedje zingen? Of maakte je je baby eerst helemaal slaperig op je arm? 
En hoe kwam je er achter dat het ineens wel lukte? Legde je je kindje al die tijd wel bijv. 1x per dag in bed om te proberen en ging dat toen ineens zonder huilen? En liet je je baby voor dat het lukte  huile in bed?
.

Terug
Bovenaan