Dochter valt steeds in slaap halverwege de voeding!!

Hoi mama's,

Onze dochter van 6 weken oud valt al vanaf het begin in slaap tijdens het voeden. Dit is ook één van de redenen waarom we overgestapt zijn van BV naar FV (lang verhaal).
Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me maar niet om haar wakker te houden tijdens het voeden. Met het gevolg dat ik minimaal een half uur tot drie kwartier bezig ben om een flesje van 120 cc naar binnen te krijgen. (Tussendoor boeren, verschonen, kietelen, bloter maken zodat ze wakker wordt, gat speentje van fles  groter: maar  verslikt zich dan heel erg etc. etc.).

Ik weet het echt niet meer. Ze heeft de hoeveelheid voeding echt nodig dus steeds een half flesje schiet ook niet op (dan kan ik weer terug naar 7 of 8 voedingen!!) en ze geeft ook duidelijk aan (huilen etc.) als ze een fles wil.

Wie oh wie heeft raad/tips!!

Bedankt alvast!!

Groetjes,
Rosanne
mama van Quentin (3 jr) en Yanna (6 wkn)

Hoi. Leuke naam trouwens zeg Yanna, nog nooit ergens gehoord maar ik vind hem erg leuk!! Maar goed daar ging het niet over hihi..
Mijn jongste zoontje heeft precies hetzelfde gehad. Ik gaf (en geef) hem dan wel bv maar ook hij viel constant in slaap tijdens het drinken. Van de kraamhulp en later van het cb moest ik hem kriebelen, op zijn handje wrijven, in zijn nekkie en zelfs met natte lappen (heb ik 1x geprobeerd maar dat vond ik zoooo zielig en het hielp niet eens..) proberen wakker te krijgen maar dat werkte geen van allen. Ook wij zijn wekenlang aan het mutsen geweest en zijn toen gaan trachten om hem te voeden zodra hij wakker was (met als gevolg dat hij best vaak voeding kreeg op den duur..) zodat hij uitgerust aan de maaltijd begon..
Na een aantal weken kon hij wat langer wakker blijven en loste het probleem zich eigenlijk vanzelf weer op.
Misschien kun je er wat mee??
Gr. Anne-Marie

Hoi Anne-Marie,

Bedankt voor je compliment over de naam van onze dochter . Ze is vernoemd naar de overleden moeder van mijn man. Die heette Janna en omdat onze zoon Quentin heet met een Q, vonden we het leuker om de naam met een Y te doen. En het is dan tevens een Griekse naam heb ik begrepen. (Misschien interesseert je dit helemaal niet )

Als ik het goed begrijp  bedoel je  dat elke keer als ze dan weer wakker wordt, we haar voeding moeten geven totdat ze weer in slaap valt? Krijgt ze dan niet teveel? Jee, lijkt me ook erg vermoeiend maar ik ga eens kijken of we hier wat mee kunnen.

Die tips die jij had gekregen van het CB en zo, hebben we ook geprobeerd inderdaad (dat kriebelen, kietelen en met een nat washandje wat wij ook erg zielig vonden!).

Bedankt in ieder geval.

Groetjes,
Rosanne

Ik vind het altijd wel leuk om te weten waar mensen de namen van hun kinderen (zeker als het wat specialere namen zijn zeg maar..,) vandaag halen..
Ja, ik had natuurlijk het voordeel dat ik bv gaf, en kon dat dus "onbeperkt" geven, maar misschien heeft ze als ze lekker heeft geslapen wel honger. Als je het dan zo kan uitkienen dat ze, als ze uit bed komt na haar volgende slaapje, er 4 uur of zo tussen heeft zitten, dan krijgt ze ook niet inene teveel binnen...
Hihi, het is wel lastig met van die slaperdjes he??
Groetjes!!

Ha hai,

Ik heb ook een dochter van 6 weken en voedt op verzoek met de fles. Heb vandaag ook al een bericht bovenaan ergens geplaatst. Ik vind het ideaal. Dus niet meer wakker maken voor de voeding. Resultaat is bij mijn dochter dat ze erg wakker is voor de fles. De begintijd en eindtijd bepaal ik wel zelf want we hebben nog meer gezinsleden. Je moet niet raar staan te kijken maar toen ik begon met op verzoek geven sliep ze me zo op de dag 3.5 uur achter elkaar. Erg raar vond ik dat. UIteindelijk wanneer je een paar dagen verder bent zul je zien dat de kleine een ritme bepaalt dat ongeveer overeen komt met het om de 3 of vier uur voeden. Een groot voordeel vind ik dat je niet hoeft te rekken naar de drie of 4 uur. Als ze nu komt en heeft honger dan krijgt ze. En soms is dat al na 2 uur terwijl ze daaarvoor een fles heeft gedronken van ongeveer 170 cc. Dan drinkt ze  maar 60cc en daar doet ze dan weer 3 uur mee. Ideaal vooral rond 17.00 uur want dit is net zo'n honger huiluurtje periode. En die is weg sinds ik op verzoek voed. Gemiddeld zit ze op 800 cc per dag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Celie

Onze dochter Sabine viel ook steeds in slaap tijdens het voeden.
Nu is ze ruim 2 maanden en gebeurd dat eigenlijk steeds minder. Alleen morgen heel vroeg nog, maar dan leggen we haar meestal gewoon weer terug in bed. Dan komt ze vaak wel weer sneller voor de volgende voeding, maar dat vind ik 's morgens niet zo heel erg. Ik geef BV, dat scheelt natuurlijk wel, dan kun je inderdaad wat vaker voeden. Hoewel ik het van het CB moet rekken, zodat ze minder voedingen per dag krijgt. Maar ze slaapt nu 's nachts iets langer (is nu langzaam naar 6 uur gegaan i.p.v. 3 uur, lekker!!), dus komt ze toch al op iets minder voedingen. En overdag gaat het nu redelijk om er 4 uur tussen te laten zitten. Soms lukt het niet, dan geef ik gewoon voeding.

Dusse, misschien heb je er nu niet direct iets aan, maar waarschijnlijk gaat het al snel beter. En inderdaad, als ze eenmaal slapen heb jij fijn pech, ik kreeg Sabine ook met geen mogelijkheid wakker dan ;-)

Succes!

Terug
Bovenaan