dochter van 1 vertikt het om 's avonds te eten

Nou, de titel zegt het al en waarschijnlijk zijn er genoeg forums waar ik iets van terug kan vinden maar toch...
Onze dochter is van 18 mei 2008 en sinds enkele weken vertikt madam het om warm te eten. Behalve als het uit een potje komt. Ik wil best een keer een potje geven, maar niet iedere dag. Dus meestal is het de bedoeling om met de pot mee te eten. Soms gaan er enkele happen in, maar vandaag niets. Ze zag het al staan en haar mond bleef stijf op elkaar.
Om haar toch iets te geven, geven we meestal na het wassen nog een toetje (yoghurt) of een stukje komkommer  en dat eet ze altijd goed.
Nou hoor ik verschillende verhalen: gewoon laten zitten met eten; geen toetje als ze niets op hebben; toch maar iets geven...ik weet het niet meer. Ik ben op zoek naar enkele tips. Ze is nog zo klein, maar weet verdomd goed hoe uit te proberen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

groetjes Maartje
 
Hoi Maartje,

heeft ze misschien last van het warme weer? Onze zoon (20 mnd) is de laatste week ook pieperig. Bij hem werkt het om vrolijke geluidjes te maken en de lepel als een soort vliegtuigje naar zijn mond te vliegen (ik varieer van vliegtuig tot trekker en van poes tot koe). Hij vindt het allemaal erg grappig en eet dan gezellig mee.
Verder laten we hem gewoon zelf eten. Dat werkt bij hem vanaf het begin al erg goed. Wordt wel een kliederboel, maar hij kan lekker zelf aanmodderen en jij kunt ook even rustig eten.

Groetjes, Marijon
 
In de avond slecht eten hebben volgens mij alle kinderen wel een periode. Vaak heeft het er ook mee te maken dat ze in de avond te moe zijn om 'moeilijk te doen' (lees: eten wat jij wilt dat ze eten). Het helpt soms om ze op een ander tijdstip warm te laten eten, bijvoorbeeld tussen de middag of rond theetijd.
 
Wij hebben hier hetzelfde probleem. Onze dochter isnu ook 1 jaar (van 22 juni). Ze wil het liefste eten uit een potje. Vers vindt ze al een hele tijd niet lekker. Ik maak nu soms aardappelpuree, dat vindt ze wel lekker en tomaten is ze helemaal dol op, dus dat krijgt ze ook gewoon als ze iets anders niet wil.
Ik heb liever dat ze toch wat eet. Ik probeer haar soms af te leiden, maar meestal is dat niet zo'n succes. Ik laat haar in ieder geval niet met haar eten in de stoel zitten tot het op is :).
 
ik ben heel makkelijk met het eten. Denk namelijk dat de kinderen zelf heel goed voelen en weten wanneer ze honger hebben en dat ze zichzelf niet uithongeren.
Ze gingen altijd met ons mee aan tafel en kregen hetzelfde als wij aten (tenzij ze het echt niet lusten)
als we klaar zijn met eten dan afruimen en altijd na het eten een toetje omdat ik vind dat dat bij de maaltijd hoort en niet als beloning voor goed eten gezien hoeft te worden. Nu zijn onze toetjes negen van de 10x fruit.

Misschien kan je haar ipv een prak gewoon alles los geven en het haar zelf laten eten gewoon zo uit het vuistje.

succes
 
Terug
Bovenaan