Dochter van 15 maanden is kieskeurig met drinken.

Hoi allemaal,

Onze dochter van 15 maanden is nogal kieskeurig wat drinken betreft.
Sap wil ze alleen maar de perzik smaak, anders drinkt ze het niet.

En melk bij de boterham uit tuitbeker of gewone beker weigert ze. Doe ik in de beker dr sap, dan drinkt ze dr wel van.
Het is steeds huilen en krijsen als ik probeer om haar melk te geven.

S ochtends krijgt ze bij haar pap wel melk. Maar lang niet de aanbevolen 300cc die ze moet krijgen. En s avonds krijgt ze een kwark toetje, dat is natuurlijk ook melkproduct. Maar goed, ze drinkt dus erg slecht melk.

Hebben jullie een idee om haar toch melk te gaan laten drinken?(warm maken en dan in tuitbeker of beker werkt ook niet)

Ze drinkt trouwens ook alleen maar uit de rietjes beker van nuby, de rest weigert ze ook. Alleen het enige nadeel, de rietjes bijt ze steeds kapot, dus elke twee weken kunnen we nieuw rietje erin zetten. Toch steeds 3 euro voor zulk rietje.
Iemand idee om haar toch te laten wennen aan een tuitbeker, of gewone beker. Dr sap uit gewone beker drinkt ze wel wat. Maar niet goed.

Ik hoop dat jullie tips hebben.

Alvast bedankt!
 
Hoi Bloemetje,

Onze zoon van 16 maanden weigert gewone melk te drinken. Hij drink optimel uit zijn tuitbeker. Wij hebben ook een bidon gekocht voor hem van het merk mepal. Misschien een idee voor de kleine van jouw!?!

Groetjes,

Miriam
 
Hoi Bloemetje,

Mijn dochter is bijna 15 maanden en wil ook geen gewone mek drinken. Ik geef haar nu peutergroeimelk van friso en dit gaat als een trein..elke fles helemaal leeg. Ook zij krijgt 's morgens pap met melk, ik doe nu een mix van de groeimelk, gewone melk en bambix. En dan steeds meer gewone melk en steeds minder groeimelk, en straks steeds minder bambix.

Ranja is verder het enige wat ze ernaast wil drinken. (ja yoghie maar dat vind ik te veel suiker inzitten) Wat ik doe is het eerste flesje ranja bijna leeg laten drinken en dan aanvullen met water zodat er nog een heel klein beetje smaak aanzit. Misschien een idee?
Hopelijk heb je hier wat aan! Succes!!
 
Dank jullie voor de reacties.

Miriam,
Onze dochter drinkt uit de rietjesbeker van prenatal nu ook aardig goed. Dat rietje krijgt ze niet zo makkelijk kapot gebeten. Die zijn we nu laatste dagen aan het proberen.
En vanmorgen heeft ze zowaar ook beetje melk daaruit gedronken. Uit een beker accepteert ze alleen dr sap. Verder niets. En ook alleen die smaak.

Ciomama,
Ons meisje drinkt het dan niet, als de fles bijna leeg is en er dan water bij, dat accepteert ze ook niet. Dan drinkt ze gewoon niet.

Maar goed, de aanhouder wint zeker?

Maar, ze moeten toch niet perse uit een tuitbeker drinken? Rietjesbeker is toch ook wel goed als ze daar uit drinkt. Ze komt alleen niet aan de dagelijks bevolen hoeveelheid melk.
Trouwens, die groeimelk, die wil ze ook niet :-(

Thx,
 
hoi bloemetje,

mijn dochter (22 maanden) heeft heel lang niet uit een rietjesbeker gedronken. tot een feestje bij mijn zus. toen dronk ze ineens uit een pakje.
we waren helemaal verbaasd ;-).
vind je dochter pyamapapje niet lekker? dat drinkt esmee ook beter dan gewone melk.
succes
 
Mijn dochter heeft een tijdje ook slecht melk gedronken. Ik gaf haar dan gewoon optimel of chocolademelk (half/half gemengd met melk). Dat is vast niet het beste, maar ze dronk het wel. Nu drinkt ze gewoon weer melk.

Misschien kun je haar in bad laten oefenen met drinken uit een gewone beker?
M'n dochter drinkt trouwens ook meestal uit een rietjesbeker, maar ze bijt de rietjes niet kapot.
Kun je niet wegwerp-rietjes in een gewone beker gebruiken?
 
Terug
Bovenaan