<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik weet op dit moment even niet meer wat we moeten doen. Ik heb een dochter van 19 maanden met een pittig karakter. We hebben een goed ritme en hier houdt ze ook echt van. We zitten nu alleen op een punt waarbij ik niet meer weet waar we goed aan doen. Mijn dochter wil met het avondeten niet in haar stoel aan tafel zitten. Ze wil alleen mee-eten als ze bij ons op schoot zit. Ik wil dit absoluut niet, omdat ik het ook belangrijk vind dat mijn vriend en ik gewoon rustig ons bord kunnen leegeten. in de ochtend en in de middag eet ze zonder problemen haar boterham op in haar stoel dus het is niet zo dat ze alleen in de avond in die stoel ‘moet’ zitten. </p><p>Op dit moment zetten we haar gewoon in haar stoel en eigenlijk begint ze meteen te jammeren en haar armen uit te strekken naar ons om haar weer uit de stoel te halen. Wanneer we dit niet doen, zet ze het op een schreeuwen. Ik heb al geprobeerd om dit te negeren en om haar af te leiden maar eigenlijk helpt niks en ik heb ook niet het idee dat er vooruitgang in zit. Mijn vriend wil haar dan toch uit de stoel pakken maar ik vind dat je haar dan haar zin geeft. Ik heb ook al een keer geprobeerd om haar zelf een soort van op te laten scheppen en dit hielp toen ook eventjes, maar 5 minuten later was het weer feest. Pffff ik zou toch zo graag in de avond redelijk rustig willen avondeten.. Waar doen we goed aan en heeft iemand nog goede tips?</p>