Dochter van 2,5 eet geen groenten, vlees of kip!!!

<p style="text-align: center;">Hoi, Mijn dochter is nu 2,5 en ze weigert te eten!! Dit is begonnen met 2 jaar en ik dacht is een fase wat vele in mijn omgeving zeggen.  Ze eet wel boterhammen, pannekoeken, fruit, poffertjes, danoontjes maar zoals avond eten echt niet!!! Wij eten altijd met z’n allen aan tafel en geef haar ook wat wij eten maar zij duw bord weg en eet het echt niet!! Ik maak me wel zorgen nu want ben bang dat dit straks een gewoonte gaat worden. Heeft iemand tips voor mij??? </p>
 
Blijven proberen 
En als later honger krijgt het zelfde bordje  aan bieden. 
Gaan jullie dan iets anders geven of gewoon het zelfde blijven aan bieden 
Ze krijg van zelf trek en gaat eten doorzetten 
 
Wat doe je als ze niks eet? Krijgt ze al een half jaar geen avondeten of geef je elke keer iets wat ze wel eet?
Mijn dochter is net 2 jaar. Avondeten is al drama vanaf dat ze 1 jaar is, het gaat juist de laatste 2 maanden ineens wat beter hier. Als ze echt niet wilt eten, dan eet ze niks. Ik geef niks ter vervanging. Ze begint nu te snappen dat met een lege maag ook niet ideaal is en ze eet vaak wel wat (10-15 happen hooguit) 
Er zijn een paar groentes die ze heel lekker vindt (doperwten, kidneybonen en sperziebonen) Als ik een groente eet waarvan ik weet dat ze het niet lust (gisteren aten we bv. spruitjes) dan kook ik wat doperwten of trek ik een blikje kidneybonen voor haar open. Zo eet ze toch groenten, alleen een andere groente dan ikzelf eet..
Wat hier ook werkt.. we hebben een mandje met kartonnen boekjes die ze aan tafel mag lezen. Steeds als ze een nieuw boekje wilt, zeg ik: Eerst een hap. En dat doet ze dan braaf. Misschien niet helemáál de juiste manier, maar het werkt? Succes!
 
Wat doe je als ze niks eet? Krijgt ze al een half jaar geen avondeten of geef je elke keer iets wat ze wel eet?
Mijn dochter is net 2 jaar. Avondeten is al drama vanaf dat ze 1 jaar is, het gaat juist de laatste 2 maanden ineens wat beter hier. Als ze echt niet wilt eten, dan eet ze niks. Ik geef niks ter vervanging. Ze begint nu te snappen dat met een lege maag ook niet ideaal is en ze eet vaak wel wat (10-15 happen hooguit) 
Er zijn een paar groentes die ze heel lekker vindt (doperwten, kidneybonen en sperziebonen) Als ik een groente eet waarvan ik weet dat ze het niet lust (gisteren aten we bv. spruitjes) dan kook ik wat doperwten of trek ik een blikje kidneybonen voor haar open. Zo eet ze toch groenten, alleen een andere groente dan ikzelf eet..
Wat hier ook werkt.. we hebben een mandje met kartonnen boekjes die ze aan tafel mag lezen. Steeds als ze een nieuw boekje wilt, zeg ik: Eerst een hap. En dat doet ze dan braaf. Misschien niet helemáál de juiste manier, maar het werkt? Succes!
 
O en vlees/kip eet mijn dochter ook niet graag..Soms bak ik een visstick, dat lust ze wel graag. Maar vaak eet ze geen vlees. Vind ik niet erg, ik vind aardappels/rijst/pasta/groenten belangrijker.
En ze eet vaak wel een plakje worst op brood tijdens de lunch, of ze krijgt een plak worst van de slagee. Dat is voor een peuter al voldoende aan vlees op een dag. 
 
En nog iets... ik zet om 5 uur altijd een bakje met komkommer, tomaat en paprika op tafel. Tijdens het spelen eet ze dat zo op! Eenmaal aan tafel wil ze het niet meer. Dus zo heeft ze al wat binnen voordat we aan tafel gaan.
Peuters.....???
 
Terug
Bovenaan