dochter van 2,5 slaapwandeld...

Mijn dochter van 2,5 jaar  wil zo af en toe eens een nachtelijk uitstapje maken. Al slapend! Op zich geen groot probleem, zodra het maar geen gevaarlijke situaties oplevert (lees ik op diverse sites). We hebben traphekjes en sloten op de ramen, maar het gevaar schuilt 'm in iets anders. Of beter gezegd, iemand anders...
We hebben ook een zoontje van 2, 5 maand. Afgelopen nacht is mijn dochter al slaapwandelend bij hem in zijn ledikantje geklommen. Gelukkig is er niks gebeurd! Ze zat 'm lief over z'n bolletje te aaien en tegen 'm te babbelen. Hij vond alles best.
Ik heb Robin heel rustig uit Merlijns bedje getilt en terug in haar eigen bedje gelegd. En ze sliep meteen verder.
Toch vind ik dit een gevaarlijke situatie. Robin heeft geen idee wat ze uitspookt 's nachts en Merlijn is nog veel te klein om zich te weren mocht er iets mis gaan.

Mijn eigen conclusie is eigenlijk om voor de veiligheid een haakje op Merlijns deur te maken, zodat Robin zijn kamer niet op kan 's nachts...
Nog iemand tips of dergelijke ervaringen?
 
Hoi,
Ik heb geen ervaring met slaapwandelen al heeft Mike 08-11-04 een periode gehad dat hij   midden in de nacht in zijn slaperige bui op de overloop ging liggen met het gevolg dat toen mijn man naar het toilet ging over hem struikelde. Mike huilen en je schrikt zelf ook enorm. Hij bleef het doen, met gevolg dat ik zeer onrustig sliep. lag steeds te luisteren. Uiteindelijk hebben we gekozen voor haakjes op de deuren. Eén keer heb ik hem toen aan de deur gehoord en is hij daarna weer in zijn bed gekropen. Inmiddels heeft hij een jonger broertje en bij het haakje kan hij niet dus als Brian overdag ligt te slapen, hoef ik ook niet ongerust te zijn op het moment dat hij even boven wil spelen.

Misschien het overwegen waard. Succes

Achnita
 
Terug
Bovenaan