Dochter van 2 jaar slaat als ze boos is

Hallo allemaal,

Mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden slaat als ze boos is.
Vooral las ik "nee"zeg of als ze iets niet leuk vindt slaat ze. Weliswaar niet hard maar toch.
Ik zie dat ze boosi s en probeer haar iets anders aan te leren, bijvoorbeeld op de grond te stampen als ze boos is maar het werkt nog niet zo goed.
De gang hebben we al geprobeerd!!!!!!!!!!!!
Ik heb haar uitgelegd dat slaan niet leuk is en zeer doet, alhoewel ze niet echt "gericht"slaat.
Ik begrijp dat dit een beetje bij d'r leeftijd hoort maar heeft iemand nog tips?

Alvast bedankt.
Mama sinds 2005
 
Ik heb mijn kind vooral na het slaan direct op de mat gezegd en iedere keer gezegd: als je boos bent is dat ok, dat mag, maar praat met mij en zeg wat er is. slaan mag niet.
en dan even een paar minuten op de mat en dan terughalen en herhalen
Hij is nu bijna 4 en ik moet zeggen dat ik zie dat het zijn vruchten begint af te werpen.....dus helaas moet ik zeggen dat het nog een lange weg is voor je, vooral omdat jouw kind wsl net begint te praten.

succes
 
Hoi,
Mijn dochter van bijna 2 slaat ook om zich heen. Als ze echt boos is(wat ze heel vaak is!) slaat ze ook onschuldige toeschouwers zoals de visite of haar zusje of nichtje.
Ook wil ze dan bijten. Maar ik word echt boos en zet haar eventjes op de gang.
Ik haal haar er wel snel weer vanaf omdat ze nog zo klein is. Dat helpt bij haar erg goed.
Ik heb in mijn werk echt hele moeilijk opvoedbare kindjes meegemaakt en weet hoe  
belangrijk het is  om ze die grenzen te geven, voor hun  betekent het veiligheid.
Het lukt me als ouder trouwens veel moeilijker  om mijn kind streng toe te spreken,
gelukkig heb ik nog een pittige tante van 5,5 dus ben ik wel iets gewend.
Veel succes!!!
liefs Daan  
 
De gang is niet iets wat je een paar keer probeert en dan moet helpen. Jouw kind zal moeten leren dat slaan niet acceptabel is en daar is de gang of de trap een prima methode voor. Dat betekent ook dat je steeds moet blijven zeggen dat slaan niet mag en als consequentie je kind op de gang/trap of in de hoek moet zetten. Omdat je kind nog zo jong is en haar reacties nog niet zo goed onder controle heeft, zul je dat moeten blijven herhalen. Echt niet toestaan dat je kind slaat, maar dit consequent blijven straffen. Het duurt echt een tijdje voordat je kind dit slaan afleert, vaak gebeurd dat pas als ze wat ouder worden en andere manieren leren om hun frustraties te uiten. Maar het blijft belangrijk dat jouw boodschap bij slaan altijd dezelfde is, namelijk dat mag niet.
 
Terug
Bovenaan