Dochter van 2 nog steeds berg op haar hoofd!!

Hallo,

Heeft iemand tips voor mij??? Mijn dochter van 2 heeft weer/nog steeds berg. Als het haar loshangt zie je het niet, maar nu we vaker staartjes maken, komt het er tussendoor.
Wie heeft er ervaring, komt het vaker voor bij een kind van 2 jaar??

Gr. Maaike
 
Hoi Maaike,

Ook mijn zoontje heeft nog steeds berg op zijn hoofd (hij is nu 2,5). Alleen valt het bij hem niet op, omdat hij wat langer haar heeft. Ik kan het er alleen gewoon afkrabbelen met mijn nagel. Gelukkig is het een klein gebied en mijn zoontje heeft er geen last van. Het kriebelt alleen zegt hij. Ik hoop dat het bij jou net zo makkelijk gaat!

Succes.
Joline

P.S. Volgens mij heeft Zwitsel van de pads waarmee je een berghuidje in kunt smeren (op oliebasis).  Dan kun je het  de volgende ochtend makkelijker verwijderen.  
 
Ook onze dochter van bijna 2 heeft nog berg. Ik heb van alles geprobeerd, maar het gaat nooit echt over. Na het haren wassen spoel ik haar haar goed uit, en smeer er vervolgens haarlotion in. Hierdoor wordt het wat zachter, waardoor het iets makkelijker weg te krabben is. Nadeel is dat het haar erin vast gaat zitten   waardoor dat ook meegetrokken wordt. Ik heb ook babyolie geprobeerd, maar dat werd een kliederbende, alles vet.
De gouden tip is dus erg welkom.!
 
hallo,

Huub heeft ook heel erg veel last gehad van berg. Daarbij had hij er ook constitutioneel eczeem bij. hij heeft van zijn huisarts salisylzuur gekregen.
Ik heb het 2 x gebruikt en toen was het weg en is niet meer terug gekomen.
Ik weet niet of dat dit ook alleen voor berg gebruikt kan worden, maar vragen staat vrij natuurlijk.

groetjes mama van HUUB
 
mijn dochter van 5 heeft nog steeds een klein stukje berg op haar hoofd zitten, maar dat zie je normaal niet zitten, dus ik doe er niets aan.

Ik vraag me wel af of het gewoon berg was bij dat jongetje met eczeem (sorry, naam even vergeten...) en niet een gevolg van dat eczeem?
 
Hoi,

Onze zoon (bijna 3,5)zou volgens CB en de kapper ook nog steeds berg hebben. Maar niks hielp er tegen. Soms was het even iets minder, om daarna weer slechter te worden. Het begon zelfs uit te vallen! Hele korsten eraan met haren.Hij heeft inmiddels een paar kale plekken op zijn hoofd. Toen zei de kapster dat het op Psoriasis leek. Ik ben naar de HA gegaan, en het blijkt eczeem met gisten (geen idee wat die gisten zijn) te zijn. We hebben nu een shampoo en een lotion gekregen. Na 2 keer shampoo en 1 week lotion zag het er beter uit. De huid ziet er mooi uit, en zelfs zijn haartjes lijken terug te komen.
Ik kan je alleen maar aanraden: Bij twijfel, ga naar je HA.

Groetjes, Kat
 
Terug
Bovenaan