dochter van 2 wil niet alleen slapen

Mijn dochterje is pas 2 geworden en sinds een aantal weken wil ze niet alleen slapen.
1 van ons moet er bij blijven tot ze slaapt. Eerst was dit alleen ´s avonds het geval, maar nu moet het ook voor het middagslaapje. We hebben zelfs al een peuterledikant gekocht omdat ze telkens ´s nachts wakker wordt. Maar hier wil ze helemaal niet in slapen.
Elke nacht wordt ze rond 12 uur 1 uur wakker en slaapt dan bij ons. Op een gegeven moment geef je hier aan toe omdat je dan tenminste nog wat slaap krijgt.
Laten huilen is geen optie, ze raakt dan overstuur en spuugt haar hele bed onder.

Wie heeft er tips?
 
Je zult het zelf ook wel weten, maar als je er vanaf wilt, dan zul je toch even moeten doorzetten met het laten liggen in haar eigen bed. Al kan ik me heel goed voorstellen dat je wel zwicht als je zelf ook aan het eind van je Latijn bent.....
Probeer eerst eens rustig naast haar te blijven zitten en verder niks zeggen, geen aandacht geven. Elke avond ga je een stukje verder zitten, totdat je bij de deur zit en vervolgens op de gang. Zo leert ze dat ze heel goed zelf in slaap kan vallen en blijft ze zich toch veilig voelen. Op een gegeven moment hoeft ze je niet meer daadwerkelijk te "zien", als ze moet slapen. Ik denk ook dat het gewoon een fase is......maar wel een lastige!!!
Veel succes.
 
hallo

ik heb bij mijn dochter een lampje op haar kamer gehangen misschien helpt het als je er eentje op hangt en ik zet ook de radio met kinder muziek op cd aan.
zo is het niet stil in de kamer en valt ze vanzelf in slaap
bij ons werkt dat prima en heb geen last meer van dat ze niet wil gaan slapen alleen
misschien een tip om het ook te proberen
 
Bedankt voor jullie tips.

Eefje ik heb jouw tip vanmiddag uitgeprobeerd en een luistercd opgezet van Winnie de Pooh. Ze vroeg wel of ik bij haar kwam liggen, maar ik zei tegen haar dat ze naar het verhaaltje van Pooh mocht luisteren en dat ik boven bleef tot ze sliep.
Ze jammerde eerst wel even, maar ze sliep al voordat het verhaaltje was afgelopen.
Ik hoop dat dit het is! Ik wacht nog even af want ik heb het pas 1 keer uitgeprobeerd.
Ik laat het je nog weten of het blijft werken. In ieder geval bedankt!

Nu nog 's nachts door blijven slapen en dan zijn we er!

Groetjes,

Mariska
 
hallo

goed dat het werkt en hoop dat het blijft werken
onze dochter word ook wel eens wakker snachts niet iedere nacht maar als ze komt leg ik haar terug en zet de cd op nieuw aan dan slaapt ze zo weer en kunnen wij ook verder doorslapen.
succes ermee en ja zou het leuk vinden als je laat weten of het blijft helpen

groetjes   evelien
 
Helaas, de muziek aan op  haar kamer werkte maar eenmalig. s avonds was het weer drama. De tip laten huilen werkt ook helaas niet. Ze raakt zo overstuur dat ze moet overgeven.Nou als je dat een paar avonden hebt gehad (haar helemaal omkleden en het bed verschonen), ben je er ook klaar mee.

We blijven er dus weer bij tot ze slaapt. Dan wordt ze vervolgens midden in de nacht wakker en slaapt ze verder bij ons. Maar dat vindt ik niet het ergste.
Ik wil haar gewoon in bed kunnen leggen en dat ze dan zelf gaat slapen. De halve avond is al voorbij voordat ze in slaap is.

Hebben jullie nog meer tips zodat zij weer alleen kan gaan slapen??

 
Terug
Bovenaan