<p>Hoi allemaal, </p><p>sinds 2 weken durft mijn dochter niet meer alleen te slapen. Werd snachts wakker en riep me, vervolgens naast haar gaan liggen op matras naast haar bed. Normaal valt ze dan weer rustig in slaap. Deze nacht was het anders en lag ze ineens naast me en ik moest haar goed vastpakken. Ik dacht, zo ga ik niet de hele nacht liggen dus meegenomen naar ons bed, daar moest ik ook haar hand vasthouden tijdens het slapen. Vanaf die nacht durft ze niet meer in haar eigen bed. Gevraagd waarom niet? Eerst zei ze monsters en nu sinds een dag zegt ze donker is eng.. </p><p>weet niet goed wat we moeten doen. Ze slaapt heel rustig tussen ons in maar het is niet de bedoeling dat dat zo blijft. Ik ben er als ze me nodig heeft. We hebben nog een ander kindje. <br />dus allebei in eigen bed zou fijn zijn en mocht er dan een keer iets zijn mogen ze komen. <br />heeft iemand tips hoe we dit kunnen aanpakken?<br />We gaan nu elke dag even naar haar kamer en doen alle kasten open en kijken overal vervolgens loop ik naar onze kamer. Als ze boekje wil lezen zeg ik, dat mag maar wel in eigen bed. Bij papa en mama doen we slapen in bed. <br />en vertel haar dat monsters niet bestaan, alleen kan je er over lezen in boekje of filmpjes.. </p><p> </p>