Dochter van 6 weken 3050 kg

<p>Mijn dochter is 6 weken en ze voldoet niet aan de flesvoeding volgens de boekjes want ze krijgt het gewoon niet op ze is een geboren prematuur en nu 47,5 cm lang is er een voeding schema die op gewicht gaat ?? Ben bang dat ze te weinig drinkt .</p><p>vriendelijke groet, </p><p>lotte bonnecroy</p>

Gemiddeld 150cc per kilo lichaamsgewicht. 3x150= 450cc per dag. Verdeeld over het aantal voedingen per 24 uur. 
Minimum 120, maximum 180 per kilo lichaamsgewicht.
Red ze dat? Hoeveel woog ze bij haar geboorte? 

Ze woog 2360 met een afbouw van 2100 de dag gelijk erna en ze krijgt soms wel haar 60 ml op maar ze blijft te vaak hangen op 50ml of 45 ml dus ben vooral bang met dit weer dat ze uitdroogd 

Slapen doen die ukkies altijd heel veel. Belangrijk is dat ze voldoende plas en poepluiers hebben. Daaraan kun je zien dat ze voldoende binnen krijgen. De een heeft nu eenmaal meer nodig dan de ander. Geen zorgen!

Als je er onzeker over bent zou ik elke week even bij het inloopuurtje op het cb gaan wegen! Mijn zoontje dronk ook slecht ivm reflux waardoor ik elke week even ging wegen. Zolang ze tevreden zijn, genoeg plas en poepluiers hebben en aankomen is het goed.

Hi,

Mijn dochtertje is ook prematuur geboren met 33 weken en woog toen 1980 gram.
Ze is bijna 5 maanden gecorigeerd 3,5 en drinkt nog steeds niet wat ze hoort te drinken. Zolang ze 7 a 8 plasluiers per dag heeft moet jij je geen zorgen maken. Ik ga af en toe extra wegen bij cb en dan kijken ze volgens de prematuurcurve of alles goed zit.

Terug
Bovenaan