Dochter van bijna 3 soms wel op wc soms ook weer niet, HELP!

Hallo Allemaal.

Mijn dochter word in oktober 3 jaar. Ongeveer een jaar geleden begon ik met zindelijkheidstraining ik zette een potje neer en kocht brilverkleiner en probeerde haar af en toe erop te zetten omdat ze al af en toe zei poep of plas en bij mij kwam kijken op de wc ging ik er vanuit dat ze er ook kaar voor was. Ze vond het wel leuk en plaste af en toe op het potje en kreeg dan stikker en deed natuurlijk heel vrolijk maar met onderbroek aan ging het nog vaak mis dus toch maar luier aan. Ineens wilde ze niet meer , ook goed en deed ik ook helemaal niet moeilijk mee na een tijdje vroeg ze er zelf weer om nu zijn we sinds half jaar wat meer bezig met potje of wc en krijgt ze als beloning stikkers en ze hoeft alleen naar de wc als ze wil. Nou was ze al een paar keer een dag bij mijn moeder 1 middagje droog gebleven en beloonde haar extra met (mini)ijsje na 3 keer plassen. Vorige week woensdag weer middagje droog bij mijn moeder, dag erna bij mijn schoonmoeder ging ze wel paar keer naar wc maar lukte het niet. niet erg. Zaterdag thuis weer in onderbroek. Ze gaat naar de wc en plast goed en best goed niet maar klein beetje dus stikker en dikke kus en ze heeft onderbroek aan en 10 minuten later plast ze zo op de grond terwijl ze naar papa kijkt die aan het klussen is in de keuken.Heel vreemd vond ik dit maar niet erg ik dweil het even op en zeg we oefenen gewoon verder dit gaat vier keer achter elkaar mis waarna ik uiteindelijk maar weer een luier aan doe dit gaat al half jaar zo. Herkenbaar voor iemand? Zit echt met me handen in het haar.
 
Hoi hoi, bij mij waren alleen de jongste twee vrij laat met zindelijk zijn, pas met drie en half ....bijna vier.

als ze er geen zin in hebben, hebben ze er geen zin in dat is mijn ervaring...heb me er nooit druk om gemaakt, meer de omgeving die er zich druk om maakte dan ikzelf, het moet allemaal steeds vroeger en sneller...terwijl er eigenlijk tot vier jaar voor staat dat ze zindelijk moeten zijn en dan nog hebben ze af en toe een ongelukje.....Het ene kind is het andere kind niet....het enigste wat ik je wel als tip kan meegeven is ...ook al heeft ze op dat moment een luier om, op vaste tijden op het potje zetten bv. na het wakker worden, ontbijt, lunch en diner, en als je uit huis gaat gewoon een keertje extra (mits je dat al niet deed)

Moet er wel bij zeggen dat toen ze eenmaal zindelijk waren, ook gelijk snachts zindelijk waren....dus was ook in 1x keer van luiers af.

Ik was als kind ook vrij laat met zindelijk zijn misschien dat dat ook meetelt geen idee..

liefs

 
Hoi ik herken het wel. Mijn dochter word bijna 4 is sinds 3 weken zindelijk. Maar was al een lange tijd bezig. Wel potje dan weer niet op het potje. Dan op de wc en dan weer niet. Het gekke was dat ze in de nacht dus wel gewoon droog bleef. Uiteindelijk tegen haar gezegd dat ik geen luiers meer koop. Dat was natuurlijk niet naar haar zin maar heb het dit keer echt doorgezet.  X
 
Terug
Bovenaan