dochter van bijna 4 ruikt uit haar mond

de titel zegt al genoeg denk ik, mijn dochter van bijna 4 jaar ruikt uit haar mond.
Ze poetst (ik poets) 2 keer per dag haar tanden, maar vind dat ze bijna de hele dag door uit haar mond ruikt.
Enig idee hoe dat komt, ze eet niet erg veel is dat de oorzaak??
ze snoept ook niet zoveel hoor, zo nu en dan een snoepje maar hooguit 2 per dag.
Ik houd ook rekening met de 7 eet/drinkmomenten op een dag.
Hoe komt het nou en vooral wat kan ik er aan doen.
Martine
 
hey,

Ja, dat komt mij bekend voor. Mijn dochter is twee en een half en ik heb de indruk dat zij ook niet altijd een even frisse adem heeft. Heb wel de indruk ook dat het voornamelijk 's morgens is maar ik heb ook geen idee hoe het komt. Ik poets haar tanden wel enkel nog alleen 's avonds. Vanaf dat ze naar de kleuterschool gaat in september zal het twee keer per dag worden.
Ik moet voor mezelf een afspraak maken bij de tandarts in augustus en ik denk dat ik haar maar ineens meeneem. De tandartse heeft al gezegd dat de eerste keer dat ze mag komen toch ergens tussen twee en een half en drie is.

Groetjes
Nina
 
hoi,

het komt niet door het poetsen.
het komt waarschijnlijk uit dr keel.
verkouden, verstopte oren?(vooral als het overdags zo blijft)
even naar de dokter!

als ze een speen/duim gebruiken ruikt dat ook erg raar uit de mond.
vooral als ze net wakker zijn, moet bij mij ook niet in de buurt komen in de ochtend
 
mijn dochter gebruikt geen speen of duim dus daar ligt het niet aan, het is na haar ziek zijn al een stuk minder geworden hoor, ik denk dat het toch kwam door het weinige eten.
Ze ruikt nu 's morgens nog wel uit haar mond maar ja dat is bij iedereen volgens mij wel, met poesten gaat dat wel over. bedankt in ieder geval voor jullie reacties
Martine
 
Hoi,

Ik zag de reactie hierboven al staan,,
ik denk dat het idd goed de amandelen kunnen zijn, heeft mijn oudste ook, ze mogen nog steeds blijven zitten, maar ze ruiken er wel heel erg door uit de mond!!

Groetjes MJ
 
Hai,

Mijn zoontje rook voorheen ook altijd uit zijn mondje, dit kwam doordat zijn amandelen ontstoken waren. Deze zijn er vorig jaar uit gehaald en sindsdien ruikt hij niet meer uit zijn mondje. Ja alleen als hij net wakker is, maar dat doet ieder mens!

Groetjes Leontine, mama van Dayden
 
Terug
Bovenaan