Dochter weigert ingevroren moedermelk

Dochter trekt een vies gezicht bij het drinken van de vewarmde ingevroren moedermelk.

Iemand anders ook ervaring mee?

Merk ook dat het lastiger is qua verwarmen.
Heb het ook wel al iets te warm gehad en toen weer wat af laten koelen. Maar ze wil de fles niet.

Iemand tips?
 
Het schijnt ook echt anders te smaken. Ik mengde vaak de melk met of kunstvoeding of verse borstvoeding. En dan langzaam afbouwen zodat ze steeds meer die smaak krijgen en er aan kunnen wennen ☺️
 
Je kunt deze pech hebben inderdaad! Wat je kunt proberen is om de melk nog te pasteuriseren als het uit de vriezer komt of om het te pasteuriseren voordat het de vriezer in gaat. Soms wil daar helpen. Mijn zoontje heeft nooit ingevroren melk willen drinken. Kwamen we achter toen er al 7 liter melk ingevroren lag ?
Ik heb vanaf dat moment de melk altijd in de koelkast bewaard en ben gestopt met extra voorraad te kolven. Soms was het even puzzelen om genoeg te hebben maar het is altijd gelukt.
 
Hoe doe je dat dat pasteuriseren?

Ja ik hoop dat ik ook voldoende heb. Want mijn productie is terug gelopen omdat mijn dochter 4 dagen in het ziekenhuis opgenomen heeft gelegen en ik ben daar al die tijd geweest. ( en slapen op zo'n bed bank is niet echt fantastisch)
 
Ik heb het zelf dus geproefd en snap heel goed waarom kindjes dit weigeren. Is gewoon echt niet lekker. Aangezien je productie ia teruggelopen kun je het beste je kindje nu heel vaak aanleggen. Op verzoek kan dus ook op jouw verzoek zijn. Zo krijg je je eigen productie snel weer onder controle. Op de bank ploffen netflix aan, en elke 2 uur aankoppelen. Je kindje zal er zelf meer uit krijgen dan de kolf.
 
Ja dat doe ik ook.
Maar ze bleef erg onrustig dus vandaar dat ik dacht ik zal haar een beetje bijvoeden met moedermelk.

En straks op de opvang zou ze toch ook uit de fles moeten drinken.?.
Drinken uit de fles was voorheen geen probleem.
 
Onze dochter had hetzelfde maar ik vertikte het om al die afgekolfde melk weg te gooien! Uiteindelijk ben ik de oudere melk uit de vriezer gaan mengen met nieuwere melk en toen dronk ze het wel! Alsof de smaak toen beter was :)!
 
Terug
Bovenaan