Dochter wil geen water o.i.d. Tips?

<p>Mijn dochter van ruim 10 maanden wil niets anders drinken dan haar melkflessen. Ik heb nu lauwe thee, gewoon water, diksap etc geprobeerd maar ze hoeft het gewoon niet. Omdat haar ontlasting toch moeizaam gaat denk ik dat ze meer vocht nodig heeft. </p><p>Iemand nog tips? </p>

Hier ook een kind dat geen fan van water is (9 mnd). Gek genoeg gaat het kookvocht van appels of peren wel, zit nagenoeg geen smaak aan... 

hoi 
je zou de flessen kunnen verdunnen en dan steeds minder scheppen melk erbij doen.
dus bij een fles van bijv. 180 4 scheppen.. en dan wat vaker fles aanbieden. 
en 2 weken later 3 scheppen bij 180.. enz
Dit hielp goed bij mijn dochter. 
verder kan je met fruithapjes kijken welk fruit laxerend werkt zodat je deze fruitsoort 2 tot 3x per week aanbiedt. (bv kiwi)

Wat Gebruiker10095254 zegt over het verdunnen werkte ook bij mijn zoontje, hoewel van 180 + 1 naar puur water wel een tijd duurde. Gewoon volhouden.

Waaruit geef je het haar te drinken? Een oefenbeker of een drinkbeker? Ook dat kan nog weleens verschil maken. Bij mij werkt sap van zijn fruit wat ik gestoomt heb goed of sap van bijv een versgeperste sinaasappel

Dank je wel voor jullie tips! 
Zodra iets naar water smaakt gaat mevrouw heel overdreven kokhalzen  en bekers vindt ze ook maar niets Haha volgens mij is ze ietswat lui 
kookvocht ga ik eens proberen! 

Dat kokhalzen herken ik... Wij dikken de melkflessen nog in en doen dat nu ook met water/kookvocht. Water heeft een andere ‘structuur’ dan de melk en dat moet ook even wennen. Wij dikken nog in ivm spugen. Moeten we eigenlijk ook afbouwen, maar zonder komt het sneller eruit dan dat het erin gaat ?

Terug
Bovenaan