dochter wil nog steeds niet in eigen bedje slapen

onze dochtertje is nu 3 weken oud en sinds de regeldagen wil ze niet meer in haar eigen bedje slapen.
zelfs niet als het naast ons bed staat, ook niet met een gedragen shirtje van mij, overdag slaapt ze in de kinderwagen, maar dat wil ze snachts niet.
ik heb al geprobeerd haar te laten huilen, maar na een half uur valt ze even in slaap en begint het opnieuw.als ik haar op een aankleedkussen bij mij in bed leg is het geen probleem en slaapt ze heel makkelijk in.maar het lijkt me lekkerder als ze in haar eigen bed legt, help wat moet ik hier nou toch mee, langer dan een half uur laten huilen kan ik niet hebben vind dat al lang

Hoi Hoi,

Misschien is het een idee om haar smiddags ook in haar bedje te leggen in plaats van in de kinderwagen. Dan kan ze er aan wennen dat ze alleen ligt in haar kamertje. En je kan haar inbakenen om haar rustiger te maken. En het klinkt hard maar je zou haar eigenlijk gewoon moeten laten huilen. Jij bent de baas.

Liefs,

Rachel

ik heb haar aan het eind van de middag in bad gedaan, daarna borstvoeding gegeven, en toen heeft ze in haar eigen bed geslapen van 16.00 tot 19.00 ,ze werd heeel rustig wakker, ik hoop dat het vanacht ook gaat lukken, even huilen is niet zo erg, maar zij raakte de laatste keer echt over haar toeren.

Dat is idd heel vervelend als ze over hun toeren raken. Wat je dan kan doen is misschien een beetje melk geven en dan weer rustig in bed leggen en misschien een zacht slaap muziekje aanzetten. Zodat het niet gelijk en donker en stil is.

Liefs,

Rachel

Hoi,

Het is niet echt bewezen dat je kind moet laten huilen je baby weet nog niet dat jij de baas bent die heeft 9 maanden veilig in je buik gezeten en moet het nu opnemen helemaal alleen tegen de wereld. Mijn mannetje sliep ook niet echt in zijn eigen bedje maar ik ben wel elke keer na 5 minuutjes gaan kijken omdat hij anders helemaal uit zijn plaatje ging... Zoals in het boek van Oei ik groei sta de wereld is 1 grote soep voor een baby van een paar weken. Ik zou zelf gewoon nog even troosten mijn mannetje is nu 4 maanden en slaap nu wel goed heeft echt heel lang geduurt maar hij is nu een vrolijk lief mannetje.

Groetjes,

En sterkte Bianca

Ben het helemaal met Biancah eens.
Bij Anne werkte het juist pas goed als je zodra ze huilde bij haar ging kijken, speentje in de mond, aai over haar bolletje, kusje. En ze ging weer rustig slapen en werd rustig wakker.

En wat ook zo schijnt te zijn is dat als je naar je baby toe gaat iedere keer als het huilt, ze dan later ook minder huilerig zijn.
Op een gegeven moment weten ze dat papa of mama toch wel komt, dus blijven/ worden ze rustiger, dat heeft bij Anne i.i.g echt deze uitwerking! Ze gaat nu wat kletsen als ze wakker wordt en als je dan met je hoofd boven haar wiegje verschijnt krijg je een brede smile van oor tot oor! Heerlijk!

Dit ook pas na 5 weken hoor! We hebben ook erg getobd, maar in haar eigen bedje, op haar eigen kamertje, lekker strak instoppen, speentje erbij en slapen maar.

Wat erg belangrijk is, hebben wij ervaren, is dat je een vast bedritueel gaat maken. Iedere keer hetzelfde. Lijkt saai maar dan weet je kleintje op een gegeven moment dat het tijd is om te slapen. Bijvoorbeeld altijd in een bepaalde volgorde de luier verschonen, flesje geven, boertje laten, eventjes kroelen, evt. wat spelen in de box of bij mama op schoot en weer naar bed. En als ze dan in bed liggen misschien een vast speeldoosje aanzetten en dat ook iedere keer weer opnieuw doen.

Suc6 ermee!

Groetjes Gerda

Terug
Bovenaan