Dochter ziet er altijd ziek uit (bleek en wallen onder de ogen)

Hallo,
Onze jongste (nov '06) ziet er altijd erg slecht uit. Ze is spierwit, echt zo heel bleek en ze heeft donkere blauw/bruine kringen onder haar ogen. Ze is verder (voor zover we weten) kerngezond. Toen ik in november bij de ha was voor het hoesten, vroeg hij zelfs hoe lang ze er al zo slecht uit zag. Maar verder zei hij er niks over. Steeds meer mensen beginnen er wat van te zeggen. Mijn oudste ziet er gewoon lekker gezond uit. Kleurtje en rode wangen. Nou weet ik nog van vroeger, dat een neefje en nichtje van mij er ook precies zo uitzagen, zij hadden een kleurstofallergie. Herkent iemand dit bleke zieke uiterlijk? Ik wilde eerst even hier op t forum kijken voordat ik aan de bel trek bij de ha, dit ook omdat ze verder gewoon gezond is.
Alvast bedankt!
Groetjes Jude
 
Hoi Jud,

Mijn meisje heeft dat ook zij is van nov 05 en is ook spierwit met wallen nu heb ik dat ook wel. Ze is verder gezond ze is wel asmatisch en heeft obstipatie maar daar is geen verband mee denk ik. Ik had van iemand gehoord ze elke dag een theelepel ferro te geven van roosvisee dat ga ik ook eens proberen als ze weer beter is ze is nu ziek thuis met de griep. Nu heeft ze wel rode wangentjes..

Ik heb verder geen tips helaas maar lees wel even mee.

Groetjes
 
ijzer te kort??? Maar dan zal ze ook moe moeten zijn soms kunnen kinderen ook wallen hebben terwijl die niet opvallen omdat ze altijd rode wangen hebben.
Mijn dochter speelt ontzettend veel buiten zelfs met -100 haha en heeft een beetje bruinige kleur(zeg ik dat goed?)je kunt in ieder geval aan de kleur van haar gezicht zien dat ze veel buiten komt maar als haar ook maar iets mankeert bijv griep of iets onder de leden en ze heeft een wit snoetje dan komen er ook wat walletjes tevoorschijn misschien hoort het ook wel een beetje bij haar maar als ze veel/vaak wit/bleek is mmm effe in de gaten houden.
 
Hoi Jude,

Ik dacht inderdaad ook net als mijn voorganger aan ijzer tekort.
Kinderen kunnen daardoor ook moe zijn maar doordat het kinderen zijn zullen ze dat meestal niet aangeven.
Ik vind het wel raar dat wanneer het je ha opvalt dat tie daarop geen actie onderneemt.
Het is natuurlijk wel zo dat bloedprikken bij kindjes best ingrijpend is maar wat moet moet en als je dan ook nog duidelijkheid krijgt is het helemaal prettig.
Als ik in jou schoenen stond zou ik vragen om uitgebreid bloed te laten prikken of verwijzing voor de kinderarts maar het is maar net waar jij het fijnst bij voelt.
Als inderdaad je vermoeden van kleurstoffen allergie door de ha ook vermoedt word ben je beter af bij de kinderarts.
Sucses

Groetjes Louise
mama van Floortje(21 mnd)
 
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ijzertekort.. dat ik daar zelf nog niet opgekomen ben! Er komt heel veel bloedarmoede voor in de familie en m'n man had het als kind ook altijd. Ga idd terug naar de ha (die arts die dat vroeg was een plaatsvervangend arts in opleiding, die me overigens wel erg goed en met veel tijd heeft geholpen toen..).
Nogmaals bedankt!!
 
Terug
Bovenaan