dochterje wil niet alleen gaan slapen

sinds een aantal weken wil mirthe niet alleen gaan slapen, na haar bedritueel , knuffels welterusten zeggen enz. leggen we haar in bed, maar zodra we weggaan raakt ze helemaal in paniek, en blijft huilen tot we weer terugkomen. nu blijven we noodgedwongen naast haar bedje staan tot ze in slaap is, Is dit herkenbaar voor meerdere mama's?

Ooh jee wat akelig zeg.
Hier geen herkenning wel een nacht draakje ;-)

Waar ik zelf aan zou denken wat misschien kan helpen is een klein lampje,muziekje, deur op een kiertje.
Laten blijken dat je in de buurt bent dmv stofzuigen op de overloop, douchen enz.
Verder elke 5 min terug gaan.... 1ste keer schatje je moet gaan slapen + kus+ aai over bol
2de keer schatje slapen + kus + aai
3de keer kus + aai
en zo verder.
Maar zelf persoonlijk heb ze ook wel weer mee terug naar beneden genomen als ze helemaal overstuur gingen hoor dan maar wat later slapen.....

sucses hoop dat het snel over is

gr louise

dat hebben we hier ook een tijdje gehad. nu niet meer. ze huilt wel maar zo valt ze in slaap..

ik zou zeggen gewoon kusje en even kalmeren en als het echt niet gaat even naar beneden tot ze moe is en dan hup der bed in

o heeel herkenbaar,

bij Levi (mijn oudste heb ik dat ook gedaan (schrik niet) tot hij 2,5 jaar oud was!! Hij werd hysterisch als we weg gingen en we hebben van alles geprobeerd maar hij ging gewoon niet slapen. Natuurlijk hebben we hem ook verwend en toen hij 2,5 was hebben we even een gesprekje met hem gehad en dat hielp hahahaha.
Bij Jessie en Daley is het slapen nooit een probleem geweest en heb ik er nog nooit naast gezeten (denk trouwens wel dat je een 2e of 3e makkelijker laat huilen je hebt gewoonweg de tijd er niet voor om naast ze te blijven zitten hahaha.
Ik kan je dus niet echt helpen met je probleem! Gewoon even volhouden of er toch maar naast gaan zitten.
Succes
Groetjes Anne

pascal had ook zo'n periode.
toen zijn we zijn bedje gaan voor verwarmen met een pittenzak. en voor pascal er in ging, de zak er natuurlijk weer uit. meneer sliep als een os.
bij pascal draaide het meer om het knusse, warme gevoel. maar ja, wie weet.

smooty

Terug
Bovenaan