dochterlief laat lepel niet meer los!

Hallo allemaal,

Eten is bij ons altijd een nogal langdurig verhaal.  Als ik een  lepeltje met eten in de mond van Esther doe,  is het HAP en dan klemt ze haar kaken ferm op elkaar en laat ze de lepel niet meer los.  En daarbij kijkt ze mij tevreden aan! Uiteindelijk friemel ik hem er dan wel weer uit maar dat moet ik bijna bij elke hap doen.Schiet niet op dus. Is er iemand die dit ook heeft, en vooral: tips???? Ze is sowieso niet zo'n geweldige eter. Het enige wat er echt goed in gaat, is gepureerde banaan. Ze is 8 mnd.

groetjes,
Anna

Hi,

Ik heb het zelfde met Tom, na een tijdje was ik dat gefriemel goed zat, en hij was me gewoon echt aan het uitproberen...

Als hij het nu doet, dan zeg ik UH! en kijk neutraal, dus niet mee lachen.
Ook niet erg boos kijken... maar niet vriendelijk.

Elke keer deed hij het weer, maar ik bleef volhouden, hij is een keer goed geschrokken, ondeugend naar mij kijken, nog een keer proberen, weer UH! toen hanglipje en traantjesssss.... even laten uittieren, weer vriendjes gemaakt...en nu gaat het goed.
Hij probeerd zo nu en dan nog wel, maar ik hoef maar UH! te zeggen... en hij weet het weer :)

Vond het zelf wel naar hoor, maar ik zag gewoon dat hij me uit probeerde...
En als ik niets zou doen, dan word het alleen maar erger...

Liefs

Hoi Nens!

Als ik het zo hoor, moet ik al gaan beginnen met opvoeden! Kan inderdaad best eens zo zijn  dat ze me uitprobeert, volgens mij is het echt een soort spelletje voor haar. Zo kijkt ze er tenminste wel bij.

Misschien toch maar wat strenger worden dus voor mijn kleine meisje! Blij om te horen trouwens dat ik niet de enige ben, ik ken verder niemand die hier ooit mee te maken heeft gehad.

groetjes,
Anna

Lukas doet het ook (nu 15 mnd), waneer hij ermee is begonnen weet ik niet. Ik geef hem nu vaak een eigen lepeltje om wat 'aan te klooien' misschien is dat ook iets voor jouw dochter?

Annemieke

Terug
Bovenaan