Dochtertje 1 jaar wilt niet in eigen bed slapen

Hoihoi allemaal,

Ik zit hier met een dilemma..
Ons dochtertje van bijna 1 jaar is nooit een makkelijke slaper geweest, vooral overdag. Als wij haar niet helpen met in slaap vallen, slaapt ze zo de hele dag niet.
Hier werd ze natuurlijk niet vrolijker van.. Ze sliep alleen bij ons op de borst, en wanneer we haar in dr eigen bedje wouden leggen, werd ze wakker en ging niet meer slapen.
Toen ze ongeveer 6 maandjes oud was heb ik haar overdag op ons bed gelegd, ben erbij gaan liggen en jahoor, ze viel in slaap! Ik kon ook gewoon weglopen en dan sliep ze meestal een uur tot 2 uur! Mama blij, kon zelf even wat doen, en baby blij, ze kon eindelijk haar slaap pakken. Toendertijd kon ze nog niet zelf rechtop zitten en kruipen, dus bleef netjes liggen.

Maaaar toen brak de tijd van rechtop zitten en kruipen aan, en sindsdien vind ik het eigelijk doodeng om haar daar alleen te laten slapen. We leggen de zijkanten van het bed wel dicht met kussens, maar daar kan ze ondertussen ook al overheen klimmen. Ze is al 2x bijna van bed gedonderd, doodeng dus. Maar ze wilt ook absoluut niet in dr eigen bed gaan slapen! En bij ons ook niet meer, helaas. Dus nu ben ik op zoek naar een oplossing om het zo veilig mogelijk te maken voor haar, wanneer ze op ons bed slaapt.

Iemand enig idee? Die zijhekjes voor aan het bed zijn veelste laag, denk dat ze daar makkelijk overheen klimt. Iemand een ander idee dan matras op de grond? Of een tip om haar toch overdag in haar eigen bedje te laten slapen?
 
Kan je de bodem van het bedje niet naar beneden doen? De meeste ledikantjes hebben ten minste 2 standen. Of misschien snap ik je verhaal niet helemaal?
 
Die is allang omlaag, maar ze ligt op ons eigen bed, een hoge boxspring, omdat ze niet in haar eigen ledikant wilt slapen overdag. Maar aangezien ze nu kruipt enzo, ben ik bang dat ze een keer van ons bed af valt..
 
Ik herken je verhaal helemaal! Tot 8 maanden hebben wij ook enorm getobt met slapen. Meneer stond in zijn eigen bed en wilde niet meer gaan liggen. Alleen bij ons tussenin sliep hij nog. Van vrienden hebben we toen een snoozzz-wikkel te leen gekregen. Daar hebben we hem in vast gelegd. Het was 2 dagen een probleem, maar daarna ging het goed. Inmiddels heeft hij hem niet meer nodig en slaapt hij heerlijk in zn eigen bed. Misschien is jullie dochter daar al wel te oud voor, maar dat weet ik niet.
 
Babyfoon met camera hebben we, maar ze is zo snel, voordat ik boven ben ligt ze al aan de andere kant van het bed.

Opvang gaat ze niet heen, bij de oma's slaapt ze ook niet zelf in een bedje. Alleen bij hun op de bank of op t grote bed..
 
Ben bang dat ze daar indd al te oud voor is.. Denk dat ze ook helemaal hysterisch word als ze niet kan bewegen/opstaan?. Maar fijn dat het bij jullie heeft geholpen!
 
Ik weet wat je moet doen. Kijk op opvoedingsvragen.nl en koop de slaapbrochure. Kost maar €6,-. Daar staan twee methodes in beschreven hoe je dit probleem aan kan pakken. Het werkt áltijd zolang je maar een plan hebt en volhoudt. Liefdevol, maar adequaat en consequent handelen. Na 3 weken heb je een kind wat in haar eigen bed slaapt en ook overdag. We hebben namelijk ongeveer 3 weken nodig om oud gedrag af te leren, nieuw gedrag aan te leren en te laten beklijven. Waarschijnlijk heb je al binnen een paar dagen effect. Echt, ik spreek uit ervaring en ik heb deze brochure onlangs aan twee vriendinnen doorgestuurd die ook met de handen in het haar zaten. 
Houdt ook rekening met de wakkertijd van je dreumes. Je zou het 2,3,4 ritme aan kunnen houden. Twee uur wakker na opstaan, naar bed, drie uurtjes wakker, naar bed, 4 uurtjes wakker tot aan de nachtslaap. Houdt een kort bed ritueel. Verhaaltjes, slaapzakjes, liedje zingen, aai over de bol. 
Echt. Je gelooft het bijna niet maar dit gaat je echt helpen!
 
Terug
Bovenaan