dochtertje 10 maanden, niet eten en drinken

Ik zit met mijn handen in het haar. Mijn dochtertje van 10 maanden wil al sinds een maand bijna niet eten en drinken. Het lijkt ook steeds erger te worden. Vanmorgen één fles gedronken, verder niets meer. Met moeite over de hele dag wat fruit een halve boterham (brood is een ramp)  en twee danoontjes. Meer lukt echt niet, ze wordt woest.Soms wordt ze nu snachts wakker van de honger en dan drinkt ze wel een fles, maar  liever wil ik dat ze overdag gewoon goed eet.  Ze is deze maand ook 2x ziek geweest en sinds een week haar eerste tandje.

Ik wordt er echt een beetje zenuwachtig van. Vorige keer (twee maanden geleden) op het cb woog ze 8500gram en 71cm. Ze groeit dus goed. Hoorde vandaag wel van iemand dat ze er wat magerder uitzag.Pffff..

Heb al geprobeerd melk uit een tuitbeker of beker te geven, zonder resultaat.

Tot 2 weken gaf ik nog 's ochtends bv, maar dat was nu helemaal teruggelopen.

Heeft iemand tips of ervaring hiermee????

Misschien is het een fase, aangezien het sinds een maand is?
Mijn zoontje heeft met 9-10 maanden ook een moeilijke fase gehad, die ongeveer 7-8 weken heeft geduurd: bronchitis gehad, buikgriep gehad, tandje gekregen en overduidelijk een sprongetje. Jengelen, slecht slapen, vroeg wakker e.d. Maar het slechte eten vond ik het allerergste! Hij is een vreetbeer, vanaf de geboorte, maar opeens was het 1 groot drama, het eten! Eerst weigerde hij de warme maaltijd (krijsen, krijsen, als hij alleen het bordje al zag), al snel daarna wilde hij ook geen brood meer (terwijl hij normaal 2 boterhammen at), geen toetje, geen fruit, geen drinken uit (tuit)beker. Hij weigerde bijna alles, behalve wat melk en soms pap uit een fles. Ik werd er moedeloos van, maar ik kon het er moeilijk met geweld in proppen...

En plots kon hij tijgeren en was alles van de ene op de andere dag over!? Opeens at hij alles weer en had ik mijn makkelijke ventje weer terug. En tot op de dag van vandaag eet hij (als vanouds) uitstekend. Wel met een aanzienlijke mate van 'zelf doen', als hij niet met zijn eten mag spelen, dan moppert hij. Ik vind de kliederboel allang best: hij eet tenminste! (en ik weet nu hoe vreselijk het voelt als je kindje niet eet...)

Hoe dan ook, heel veel succes. Ik hoop dat het bij jou ook snel weer overgaat.

Terug
Bovenaan