Dochtertje 7.5mnd wil geen groente, kunstvoeding, brood, oid. Wie heeft tips?

Hallo allemaal,

We hebben van alles geprobeerd, maar Jasmine wil dus al bovenstaande dingen niet. Fruit wilde ze in het begin ook niet, maar dat lust ze nu wel. Ze krijgt 4 a 5 bv per dag, maar ook al heeft ze honger, iets anders dan fruit of de borst wil ze niet.
Ik heb er niet zo heel veel moeite mee, maar zou het toch wel lekker vinden als ze wat meer wil dan alleen borstvoeding. Heeft iemand hier ervaring mee en / of tips?

Groetjes en bvhd, Liesbeth

He Hallo,

Wat een lastig probleem. Zelf heb ik een mannetje van 7 maanden die al een hele poos erg smult van fruit en groente hapjes. Ik heb er dus geen ervaring mee. Misschien is het een idee om te beginnen met zoete groente te mizen met fruit. Appel met wortel bijvoorbeeld. Ook adviseren ze om het te mengen met (moeder) melk om zo de overgang wat makkelijker te maken.

Succes in ieder geval.
Grotejes Yvon

hoi hoi

mijn dochtertje blijft ook het liefst tot haar 5e aan de fles volgens mij hoor! haha..

fruit was in het begin drama. gewoon blijven aanbieden en dat gaat nu prima!
brood eten ging gelijk wel goed gelukkig

groente: tot op heden drama. ze wil alleen potjes vanaf 6 maand eten. oja...tip bruine bonen uit pot vinden ze vaak heerlijk! verder zou ik zeggen blijven aanbieden en als ze niet willen willen ze niet hoor! geen drama van maken,komt vanzelf(hopen we dan!)

gr. marjolein

Hoi,

ik zou gewoon twee weken of zo even geven wat ze wel wilt en het dan opnieuw proberen. In plaats van brood kan je ook een cracotte proberen. Daar smult mijn mannetje nu ook van maar brood hoeft van hem nog steeds niet zo nodig. je kan ook als je zelf aan het eten bent je kindje in de stoel bij je zetten en een korstje geven. Gewoon laten gaan verder het komt vanzelf. Over twee weken kan je dan ook weer rustig beginnen met het aanbieden van groentes. Ik bied elke dag aan wil hij eten dan eet hij en zo niet nou ja jammer dan, volgende keer beter. En na twaalf keer broccoli aanbieden heeft hij gisteren voor het eerst een half bordje leeg.

Groetjes van Marloes

Onze dochter wil ook niks eten. Ik ben al een maand bezig met fruit maar nog steeds wil ze hetniet. Nu maar met groente begonnen en ze rilt er gewoon van. Pfff, ik hoop wel dat het snel verandert want ik begin er aardig moedeloos van te worden.
Ik kan je dus geen tips geven, alleen misschien een hart onder de riem dat je niet de enige bent met die probleem
Groetjes, Mariska

Bedankt voor jullie berichtjes!
En Mariska; gewoon door blijven zetten. Het is mij ook gelukt. Haha, Jasmine eet na 14dagen elke dag een paar hapjes wortel, nu zelfs wel 10hapjes. Tijd dus om een andere groente te introduceren.

Terug
Bovenaan