dochtertje bonkt met haar hoofdje

A

Anoniem

Guest
hallo meiden.

sinds een dikke twee maanden bonkt bente met haar hoofdje.
ze wordt snachts wakker en slaat met haar hoofdje tegen haar bedje,
overdag legt ze haar handjes op haar hoofd en gaat dan huilen en ook overal tegen aan slaan..het vreemde is dat het geen woede aanvallen zijn!
ze eet sinds paar weken slechter en is afgevallen.
de huisarts heeft naar haar oortjes gekeken en is maar nauwelijks rood aan 1 kant.
hij vind dat we na de kinder neuroloog moeten.
aleen duurt het nog een dikke drie weken.
voor we terecht kunnen..sinds dit weekend slaat ze nog eens zo hard en huilt steeds meer.
net de arts weer gebeld die vind dat bente morgen bloed moet gaan prikken.
en gaat proberen de afspraak te versnellen.
we hebben al info proberen op te zoeken via internet maar vinden aleen dingen zoals bonkt om in slaap te komen of bonkt door woede aanvallen

hebben meer moeders dit al meegemaakt en wat hebben hun er mee gedaan

liefs moon mama van bente 14-11-2007

Hallo Moon,

Sam is een paar dagen jonger dan Bente (20-11-2007) en hij bonkt ook overal tegenaan..
Als hij in de kinderstoel zit (een zachte met kussenvoering geen houten gelukkig) dan schommelt hij van voor naar achteren zodat zijn achterhoofd tegen de achterkant aankomt..dit gaat steeds harder en harder tot wij HEE roepen! En als we dat roepen betekent het dat ie nu echt een beetje te ver gaat.
Hij bonkt ook tegen het bed aan en hij gaat ook vaak op zijn knieen zitten in kruipstand in de box en dan gaat ie met de bovenkant van zn hoofd tegen de spijlen aan bonken...
Of hij haalt het boxkleed even opzij zodat hij kan bonken tegen de houten bodem van de box...bij Sam is t overduidelijk een tik want als hij in de kinderstoel zit tv te kijken dan doet hij t ook..soms denk ik dat de stoel eens kapot gaat...eten geven gaat daarom al helemaal niet in de kinderstoel.

Ik hoop dat het bij Bente ook een tik is of iets om aandacht te vragen want dat gaan ze wel doen nu rond deze leeftijd...
Sam bijvoorbeeld die stopt zijn vingers in zijn keel als ie geen aandacht krijgt..zodat hij misselijk wordt en gaat kokhalzen..dit is erg vervelend maar ik probeer er geen aandacht aan te geven dan stopt ie vanzelf..

Wil je wel laten weten wat de bloeduitslag was enzo? ben wel benieuwd of ze wat kunnen vinden ook ivm de eetlust ed.

Angela

Hi Moon,

Ook hier hebben we sinds een maand een bonkertje in huis.
Zo vanuit het niets! We gaven eerst nog de buren de schuld: 's morgens om 05.30 uur begon het en om 07.30 uur kwamen we erachter dat het  geluid toch  uit de kamer naast ons kwam...  ! Ik heb het idee dat hij het in zijn slaap doet. Ook doet hij het overdag wel eens uit drift als hij iets niet voor elkaar krijgt ofzo. Moet ook zeggen dat het een beetje samen lijkt te vallen met een sprong volgens mij. Nog een "leuke"  manie van hem: kopstoten uitdelen, Hij lijkt er zelf niets van te voelen, maar de ontvanger des te meer!  
De 23ste ben ik op het CB geweest en heb even nagevraagd hoe en wat,
Nu gaf de arts aan dat dat vaak bij temperamentvolle kindjes voorkomt. Die gaan 's nachts alles van die dag overdenken en beetje "malen" dit is dan hun manier om het te verwerken en er grip op te krijgen. Aangezien hij zich verder bijzonder vlot ontwikkelt hoefde ik me geen zorgen te maken hierover en zou het vanzelf weer over gaan. Gewoon laten gaan dus 's nachts dan, als hij overdag hetzelfde doet om zijn frustratie te uiten of zijn zin te krijgen dan werd natuurlijk wel geadviseerd dit zo veel mogelijk te negeren zodat hij dit  niet als machtsmiddel gaat gebruiken op den duur!
Kyan doet het ook niet elke nacht, ik merk wel dat hij het vaker doet als de dag wat drukker is geweest,, heb me wel voorgenomen dat als het erger wordt, ik een tuinstoelkussen of zoiets in zijn bedje vastmaak zodat het niet zo doorklinkt en hij er niet wakker van wordt (dat gebeurt ook af en toe namelijk)

Hopelijk is het bij Benthe ook een samenloop van dingen en wijzen de bloedonderzoeken niets bijzonders aan!

Sterkte ermee

Groetjes Sas (moeder van Kyan 14-11-2007 zit misschien ook wel in de leeftijd haha)

Wat het eten betreft; daar kunnen we (helaas) ook over meepraten..Kyan is in 3 maand tijd maar 160 gram aangekomen...
Maarja wat wil je? Dan weer verkouden, dan gewoon te moe, dan last van tanden. Er is altijd wel iets! Denk je net weer 2 dagen een grote eter in huis te hebben, is het weer afgelopen! Ik probeer er niet teveel over te piekeren, zolang hij vrolijk is en alert ga ik ervan uit dat het goed met hem gaat!

Wie weet heb je er wat aan!

Groetjes Saskia

hallo.

we zijn gaan bloedprikken en vandaag de uitslag gehad.
ze heeft geen last van ontstekkingen.
een kant natuurlijk blij andere kant wat kan het dan wel zijn
ze is op het moment weer helemaal blauw..haar voorhoofdje
boven haar oortjes. en haar hele hoofd zit vol met bulten.

aan een kant is het ook weer  fijn te weten  dat andere kindjes
ook bonken met hun hoofdje.niet fijn voor de andere mama,s natuurlijk
morgen horen we eindelijk waneer we terecht kunnen op het ziekenhuis.

vandaag heeft ze echt de hele dag weer met haar handjes op haar hoofd gezeten.
en jengelt ze de hele dag door,
hoop echt  dat het een tic is en weer vanzelf over gaat.
maar toch vinden we het erg zorgelijk
als ze wat langer slaapt als normaal sta ik al boven om te kijken,
of er niks aan de hand is.

bedankt voor de berichtjes

liefs moon

Wij hebben niet zo'n erg bonker, als dat jullie hebben, maar Iris ging snachts steeds rechtop in bed zitten en viel dan om in haar slaap. Zo hard, dat wij er ook wakker van werden en ons iedere keer lam schrokken, want het klinkt idd doodeng. Ik heb nu uiteindelijk de binnenkant van haar ledikant met foam bekleed, werkt perfekt. Zij geen bulten meer en wij niet meer iedere keer ongerust, of ze 'het nog wel doet' na zo'n harde bonk.

Sterkte met de bonkers, lijkt me geen plezier.

IK heb het net vorige week opgeschreven in het boekje van CB, zodat ik kan vragen als ik er ben. Daniel bonkt namelijk ook met zijn hoofd. Maar alleen overdag, niet 's nachts. Hij gaat dan bijv. op de bank staan en bonkt dan tegen de muur. Hij slaat ook met harde voorwerpen, zoals een telefoon of zijn beker/fles op zijn hoofd. Ik vind het maar raar hoor, heb het ook voorgelegd aan mijn familie en mijn zusje en zwager zijn van mening dat ik dat absoluut niet moet tolereren. Maar ik vind het zelf op zich niet zo erg dat ik het moet stoppen ofzo. Daniel vindt het wel grappig, hij gaat ook echt lachen als hij de muur weer eens heeft getest. Het is overigens al een stuk minder dan dat het was, dus misschien heeft hij er wel genoeg van. Wie weet   :)

Groetjes, Yvette

mensen met bonkende kindjes,

neems eens contact op met een osteopaat, ik ben daar toevallig vorige week met de jongste geweest en beetje zitten kletsen daarna en zij zei tegen mij van als de oudste begint te bonken met zn hoofd dan moet je echt komen, waarschijnlijk heeft hij dan pijn in zn hoofd.. dit kan weken zelfs maanden duren..

Succes alle

Liefs

Terug
Bovenaan