Dochtertje flink ziek

<p>Lieve mama’s,</p><p>mijn dochter is al vanaf woensdag flink ziek met hoge koorts, zetpilletje helpt helaas niet goed om haar rustig te houden. Overdag gaat het wel maar de nachten zijn enorm zwaar voor haar door de verkoudheid houd ze zich wakker denk ik!? Ze is 6 maanden en heeft iemand de goude tip voor mij wat ik kan proberen haar verkoudheid wat te temmen? </p><p>Lieve groet Louise </p>

Wat vervelend zeg! Hier ook een snot verkouden jongetje. 
Ik doe/deed altijd het volgende: zoutoplossing in 't neusje voordat hij naar bed gaat, halve ui in z'n slaapkamer zetten (gaan de luchtwegen van open), lekker badderen of douchen voor het slapengaan, aspirator gebruiken om het neusje leeg te zuigen en bij hoesten spul van vsm (tussikind dacht ik). Eventueel kun je het bedje ook iets schuin zetten. 

Zoals hierboven, en misschien luuf baby opsmeren, is vanaf 6 maanden. 
Wel even in de gaten houden of ze geen oorontsteking heeft, dat kan behoorlijk zeer doen en krijg je antibiotica voor bij zulke kleintjes.
Verder geen tips

Je hebt neusspray op recept voor baby's (zoals wij ook hebben). Heb er zelf nog geen ervaring mee maar de dochter van een vriendin van mij was laatst ook zo verkouden dat ze niet kon ademen met speen in (en daardoor niet kon slapen), zij heeft toen dat voorgeschreven gekregen. Weet niet of het bij jouw dochter ook komt door verstopte neus maar zo ja, zou je dat kunnen proberen misschien?

Wij hebben Luuf onder zijn voeten gesmeerd toen hij verkouden was en inderdaad een ui naast zijn bedje. Met een zuigertje maakte ik elke keer als hij naar bed ging en wakker werd zijn neusje schoon. Ook gaf ik hem voor het slapen zoutoplossing neusspray! 
succes! 

Hi,
mijn huisarts gaf aan dat neusspray niet werkt bij een baby. Zeker niet de zoutoplossing. Ik had het met mijn zoontje toen hij 2,5 wk oud was. Wat wel werkt is de neusspray voor volwassene maar dat mag echt alleen op recept. De druppel werkt ook niet gezien je het niet uit de holtes haalt bij een serieuze verkoudheid. Maar met 4 dagen hoge koorts zou ik toch even het keeltje en de oortjes na laten kijken bij de huisarts☺️... en evt in de nacht of voor het slapen douche heet aanzetten en met je dochtertje in de badkamer zitten (niet onder de douche natuurlijk) om te stomen.

Wat ik deed en nog steeds doe als mn dochter ziek is, einde van de middag een lauwwarm badje met eucalyptus badgel van zwitsal. Daarna zetpil geven en indien nodig met zoutoplossing (voor baby) neusje schoonmaken. Eventueel vicks babyrub of luuf smeren. Inslapen gaat dan wat beter. Mocht ze snachts opnieuw wakker worden dan indien nodig opnieuw neusje schoonmaken met zoutoplossing. En als het gaat, de eetlust niet verdwenen is, dan maak ik bijvoorbeeld verse linzensoep met andere groenten erbij. Door dit alles knapt ze vaak wel snel op. Helaas nu met de herfst en contact met andere kindjes op de opvang is ze wel vaker ziek. 

Veel beterschap en sterkte 

Terug
Bovenaan