Dochtertje nu 12wk oud. Sinds de 11e week onrustig drinken (bv) Wie heeft tips/ideeen???

Hallo allemaal,

ons dochtertje is nu 12 weken oud. Sinds vorige week drinkt ze erg onrustig. Als ze begint met drinken gaat het eerst nog goed, dan laat ze los en vanaf dat moment is het een getob. Even drinken, loslaten, drinken, enz. Ik vraag me af of het te maken kan hebben met het sprongetje bij 12weken, maar volgens het consultatiebureau is dat onzin. Ze is ook wat meer huilerig en vraagt veel aandacht. Voor die tijd was het heel anders, ze kon zo een tijd in de box liggen en zichzelf vermaken.
Heeft iemand ook zoiets mee gemaakt of weet iemand hoe dit kan komen?!!

klinkt toch helemaal als een 'sprongetje' in mijn oren. De sprongetjes-theorie is geen erkende theorie, dus cb's, pedagogen  en kinderartsen zullen hier niet zoveel waarde aan hechten. Toch vind ik het wel opvallend hoeveel ouders dingen erin herkennen. En of je het nou een spongetje noemt, of gewoon een fase, volgens mij heeft bijna elke baby wel van die periodes dat ze even helemaal uit hun hum zijn. Maak je er niet teveel zorgen om, neem je kind lekker veel bij, verwennen kan echt nu nog niet. Kijk het een paar dagen aan en je zal zien dat ook de bv over een weekje weer beter gaat. Succes ermee!

groetjes, paulien, mv Yanick (6-3-2007)

Hihi, ik wilde hier net een discussie over plaatsen. Ik heb helaas geen tips maar wel veel herkenning!! Mijn zoontje is bijna 13 weken en vooral vandaag was ie heel onrustig. Met drinken idd begint het goed maar na een paar miinuten beginnen zijn armen te maaien, begint ie te strekken en ineen krimpen laat los, drinkt weer enz.enz.
Ik dacht eerlijk gezegd zelf ook aan een sprongetje. Van het cb neem ik niks aan, want die dames weten het meestal zelf niet!
Gr. Anne-Marie

Hoi,
Kan mij herinneren 12 wk wellicht ook regeldag, hoe wel je beschrijving daar niet toe wijst. Misschien spruw in haar mondje en dat je eigen tepel ook daarmee besmet is. Dan smaakt het niet.
Heb je het zelf druk, dan loopt je voeding terug. En dat maakt ook onrustig.
Drink zelf voldoende (venkelthee, cashewnoten alleen niet bij notenallergie natuurlijk, anijs etc).
Darmkrampjes, dan denk je dat ze dortst heeft maar meer voeding maakt darmen pijnlijker. Wellicht met de klok mee d'r buikje masseren/wrijven.
Kijkt ze om zich heen? Ga op een rustige plek voeden, misschien gordijn dicht dat hielp bij mijn dochter nog wel eens en soms wilde madam een andere houding.
Even in een doek wikkelen / inbakeren kan ook tijdelijk helpen danwel rust geven.
Of gewoon lekker bij je nemen en troosten.
Zolang ze nog gewoon plast etc zou ik me niet druk maken.
Sterkte, hopelijk heb je wat aan de tips voorwat betreft de bv.
Groetjes
mama Marianne 4jr, Pieter bijna 2 en zwanger van nr 3

Lotte had dat bij 12 weken ook. Kwam uiteindelijk vanzelf weer goed. Je zou kunnen proberen te zingen om de aandacht bij het drinken te houden. Bij Lotte werkt dat wel, ook nu nog.

Raar dat die sprongetjes theorie niet gelooft wordt. Ik hoor het heel erg veel op het forum en er zijn veel moeders met onrustige kinderen in dezelfde week steeds. Ik vind het te toevallig...

Groetjes, Marisa

Hoi,

ik heb het ook gehad rond de 13 weken met Stijn hoor. De eerste paar minuten drinkt hij heel goed. Daarna is zijn ergste honger voorbij en heeft hij geen tijd om goed te drinken. Alles om hem heen is ok zo mooi om te zien  en hij had inees door dat mamma aan de voedselvoorziening vastzit. In het begin bleef ik aandringen, maar nu leg ik hem na twee keer loslaten in de box.   Dat helpt wel, want nu met vier maanden drinkt hij goed.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan