Dochtertje slaat voeding over bij oppas

Hallo allemaal<br />Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie tips hebben!<br />Onze dochter is bijna 4 maanden. Na een lastige start (verborgen reflux en houdingsproblemen) gaat het inmiddels best aardig en is er ook weer wat ruimte voor mama om zonder baby te pad te gaan.<br />Ik geef nog volledig borstvoeding. Als ik weg ben weigert ze dus de fles als deze word aangeboden (op de tijden dat ze bv krijgt want ze komt zelf steeds rond de zelfde tijden) en wacht tot ik thuis ben voor ze zich zelf actief meld voor een voeding. Nu is het missen van 1 voeding niet zo heel spannend, maar als ik weer ga werken of om een andere reden meerdere voedingen mis, word het een ander verhaal. Ze drinkt overigens wel iets uit de fles, dus de fles/speen zelf lijkt niet het probleem te zijn. Mijn zoontje wisselde zonder problemen tussen borst- en flesvoeding…deze streken kenden wij nog niet ?<br />Iemand hier ervaring mee?<br />
 
Ik heb geen ervaring met borstvoeding, maar mijn dochter weigerde de eerste periode haar fles te drinken op de opvang terwijl dat thuis geen probleem was. We hebben het wel elke keer weer geprobeert. En haalden haar uiteindelijk na een ochtendje op als ze niks had gedronken. Thuis dronk ze dan achter elkaar haar fles leeg. Na een paar weekjes deed ze het op de opvang ook en kon ze de hele dag blijven. Ze moest gewoon erg wennen aan de vreemde juf.
Ik maakte me toen wel zorgen of het geen kwaad kon en heb contact opgenomen met het cb en mocht wat vaker wegen en meten.
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar wellicht kan je proberen om af en toe zelf een flesje aan te bieden? Kijken of ze dan wel wil. Wellicht is het toch wennen voor dr. 
 
Ik gaf zelf iedere dag thuis een flesje. Het zijn natuurlijk wel veel veranderingen anders in 1 keer. En bij mama weg en uit haar vertrouwde omgeving en dan nog volledige flessen moeten drinken.