Dochtertje van 1,5 wil niet onder dekens slapen en winterslaapzak is te koud. H

<p>Hallo, ik zou graag advies willen. Ons dochtertje van anderhalf heeft vanaf dat ze geboren is nooit onder een deken wilen slapen. Toen ze sterk genoeg was trapte ze dan ook alles los en lag dan de hele nacht in een pyamabroekje/truitje zo dat ik een paar keer per nacht óf haar weer instopte óf een deken over haar heen legde. En dan begon het weer van voren af aan. </p><p>We hebben alles geprobeerd, zelfs extra grote dekbedlakens onder het matras door met elastiek vastgebonden aan het onderstel en tóch kreeg ze het voor elkaar om alles los te woelen.</p><p>De slaapzak was deze zomer dus ook een uitkomst (alleen rompertje). Een dikke pyama met een herfstslaapzak ging ook goed. Nu hebben we een dikke pyama en zo'n dikke slaapzak vd Hema. Maar ons huis is oud en tocht en ik merk dat ze koud aanvoelt en soms is haar nekje ook koel en wordt ze huilend wakker. Als ze dan even bij ons onder de dekens heeft gelegen en is opgewarmd dan valt ze weer in slaap. De komende dagen wordt het in de nacht kouder en wat nu? Iemand een gouden tip?</p><p>Groetjes, Susanne </p>
 
Er zijn slaapzakken die meer TOG zijn dan die van de HEMA, bijvoorbeeld de 4 seizoenen slaapzak van puckababy of de lodger slaapzakken. Weet je hoe koud het bij haar op de kamer wordt? Dan kun je op zoek naar een slaapzak met het passend aantal tog
 
Wij hebben een koukleumpje dat zelfs met extra dekentje snel koud wordt. We hebben toegegeven aan een elektrische verwarming. Die staat op 19 graden en daarmee wordt het nooit kouder dan 18 a 19 graden. Het stroomverbruik valt wel mee. Hier idd ook een oud slecht geisoleerd huis. Als we geen verhuisplannen hadden, dan had ik geld gestoken in isolatie. Maar dat moet ook maar mogelijk zijn.
 
Wij gebruiken ook de 4 seizoenen slaapzak van puck a baby. Aantal weken ligt hij in de dikste versie met een lange mouw romper, het is op zijn kamertje nu 19-20 graden. Hij voelt nooit koud aan, lekkere warm (niet te warm) nekje en warme voeten.
 
Ligt ze bij jullie wel onder de dekens en vind z e dat wel oké? 
Is een peuterdekbed een idee? Dat is hetzelfde materiaal als jullie deken. Mijn oudste dochter trapte ook vaak de deken af. Met 1 jaar en 11 maanden ging ze naar een  peuterbed en vanaf toen sliep ze onder een dekbed en die trapt ze nooit af. Daar slaapt ze zo fijn onder, veel beter dan ze ooit gedaan heeft onder een deken. Dat dekbed was hier dus echt een uitkomst. 
En anders idd de puckababy. Het zijn erg dure slaapzakken, maar ze zijn echt heel warm en dan heb je geen deken meer nodig.
 
Wij hebben ook een tochtig oud appartement. Exact hetzelfde probleem. We hebben nu dus een paar weken geleden die hele dure puckababy 4 seasons slaapzak gekocht - en zowaar heeft hij er geen last meer van! Nu het echt kouder wordt (
 
Terug
Bovenaan