dochtertje van 10.5 maand eet al mee met `de pot` mag dit eigenlijk wel ??

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal ,
mijn dochtertje kiki lust vanaf haar 9 maanden geen groentepapje meer omdat deze volgens ons te smeuig zijn !!! en ze wil alles zelf doen dus ook eten !!
nu zijn we er achter gekomen dat ze wel goed eet als ze hetzelfde eet als wij (wij eten erg gevarieerd en gezond )maar mag dit wel ?

wij wonen in belgie (ik ben nl )en hier op het consultatie bureau krijg je elke keer iets anders te horen erg vervelend en ik word hier erg onzeker van .

heben jullie dit ook en hebben jullie eventueel tips , en weten jullie hoeveel ze mag moet eten ??

groetjes kelly en kiki

hey kel.

mijn zoontje is nu 6 en halve maand en ik laat hem binnenkort ook met ons mee eten hoor!!ik heb nog een paar potjes staan en als die op zijn dan laat ik mijn zoontje met ons mee eten,ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen,idd gewoon gezond en gevarieerd eten,dan gewoon mee laten eten,alleen geen zout er door doen!!

groetjes bianca

Hoi,

Ik heb juist hele goede ervaring met het cb in belgie, beter dan nl vind ik, ze hebben ook een goede sitehttp://www.kindengezin.be.

Je kind kan in principe met de pot mee eten, je moet er dan alleen op letten dat je heel weinig zout gebruikt (ook in vleesjus zit veel zout,)
Ook moet je nog uitkijken met nitraat rijke groente (kolen-spinazie enz staat ook op de site)
Verder is het alleen maar gemakkelijk en fijn!

Gr MJ

Ook kant en klare sauzen en mixen voor bijv. spaghetti, nasi, bahmi, chili enz. bevatten veel zout en die zijn niet goed voor een kindje tot 1 jaar.

hey

mijn dochtertje ( nu 9 maanden) eet al met de pot mee sinds ze 7 maanden is.
bijna alle groente, aardappelen en soms een klein stukje vlees.
ik prak alles voor haar en dat gaat prima.
mij is juist vertelt dat het alleen maar goed is, omdat je dan geen vieze drap geef  
en je kindje stukjes binnenkrijgt en dat dus ook gelijk leert.

ik zou je dochtertje gewoon met de pot mee laten eten hoor.
t kan totaal geen kwaad en t is een stuk goedkoper ook!
je moet inderdaad wel opletten dat je met weinig tot geen zout kookt.
ook worden uien, alle kolen ( behalve bloemkool) afgeraden.

groetjes, do

Hoi
die van ons aten allebei met 7 á 8 maanden al met de pot mee. En ja, soms kregen ze ook wel iets wat kant en klaar was, of waar toch kruiden en zout in zaten. Dat is helemaal niet erg, als je het maar niet elke dag doet. Ik ben vanaf een maand of 10 wel langzaam met een beetje zout begonnen. Vanaf 1 jaar mag dat (uiteraard net zoals bij volwassenen met mate) ik zie niet in waarom die 8 weken nog verschil uit maken op die leeftijd.
Niet té voorzichtig, dat maakt het allemaal zo ingewikkeld, dit maakt je kind ook gemakkelijker denk ik.

Hoi,

Merel is nu al een stukje ouder maar die eet al een hele tijd met de pot mee hoor.
Ok het is weleens een beetje aangepast.
Als we macroni eten deed ik bv voor haar wat tomaat pureren met italiaanse kruiden en wij aten gewoon macroni zoals ik hem altijd maak.
En als we een keer een frietje eten geef ik haar een potje zij krijgt dan een of twee stukjes friet.
Verder voeg ik inderdaad pas zout toe als ik haar portie al heb opgeschept of op tafel.
Resultaat ze eet eigelijk alles zuurkool, spruitjes en ze is gek op witlof. Alleen dingen met rijst vindt ze niet zo. Tenzij het met kokos kerriesaus is dan gaat het bakje grif leeg.
Denk dat het niet zoveel uitmaakt of je zelf een prakje voor haar apart kookt of desnoods een potje geef. Je moet alleen even goed kijken of er dingen inzitten die ze niet mag en dan iets veranderen.
Zo wilde ik haar nog geen andijviestamp met spekjes geven. Heb ik ipv spekjes er hamreepjes doorheen gedaan die mag ze wel.
Zou ze gewoon lekker mee laten eten hoor. Die potjes is ook niet alles.

Groetjes Karin

Terug
Bovenaan