Dochtertje van 10maanden krijst, wie heeft daar tips voor om daarmee om te gaan?

Hallo allemaal,

Sinds een week is ons dochtertje steeds aan het krijsen als ze het niet naar haar zin heeft. Bijv. als ze in de box zit, of als ze naar haar gevoel te weinig aandacht krijgt.
Die week daarvoor kreeg ze best veel aandacht omdat ze ziek was, dus misschien komt het wel daardoor dat ze nu weer aan minder aandacht moet wennen. Maar het is wel vervelend.
Het is duidelijk niet omdat ze pijn heeft, maar gewoon uit frustratie. Vanmorgen was het weer zo, toen heb ik een paar druppels water in haar gezicht gespetterd zodat ze zou kalmeren. Toespreken heeft namelijk geen zin. O fze stopt dan met krijsen omdat ze aandacht krijgt. Na die druppels water was ze gelijk stil en keek me echt aan met een gezicht van; 'wat doe je nou?'
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en hoe gaan jullie daarmee om op deze leeftijd?

Groeten, Liesbeth
 
Hoi hoi


Mijn zoontje is 8 maanden en kan soms soort van schreeuwen..
Weet niet hoe je het precies moet uitleggen, soort zeuren maar dan erger.

Probeer vaak tegen hem te praten (en als ik weet dat hij niet moe is, dorst heeft of honger) negeer ik hem even en even later is hij dan ook rustig aan het spelen.

Ik zou er niet te veel op ingaan als je weet dat er verder niks is of kan zijn.

Collega van mij heeft een dochtertje en die had dat ook.
 
Als onze zoon dat deed dan zei ik altijd heel zachtjes: sorrie hoor, maar ik versta er niks van en dan draaide ik me om en ging wat doen. Op een gegeven moment hield hij dan op. Na een paar keer dit zo gedaan te hebben is hij er definitief mee gestopt. En als hij toch eens schreeuwt dan versta ik hem weer niet en dan weet ie het weer. Krijsen heeft geen zin.

Misschien een tip voor je?

groetjes Ida

 
negeren en niet gaan onderhandelen..

Onze zoon had vanaf 3 maanden al "drifbuitjes" helemaal rood aanlopen als ie zijn zin niet kreeg of iets niet snel genoeg ging (hij wilde al zoveel maar het lichaam wilde nog niet zoals zitten enzo) werd is soms helemaal boos op zichzelf.

Gewoon even oppakken zonder wat te zeggen, in zijn bed gelegd, zonder prikkels, knuffels en als ie dan stil was ging ik hem pakken, was binnen een maand weg...
 
Onze dochter heeft een flink karakter zeg maar, als het haar niet naar de zin is, hoofd achterover gooien, krijsen, loopt rood/paars aan en laat zich vallen. Die momenten komen meestal onverwacht, afhankelijk van de situatie/aanleiding laat ik haar even uitdriften, tot de drift over gaat in "nu weet ik het niet meer" dan pak ik haar op en praat of zing zachtjes. Ik houd haar hierbij zeer stevig vast, omdat ze eigenlijk niet wil, ze worsteld enorm om los te komen. Ze wordt vanzelf na enige minuten, weer rustig.
Voor omstanders ziet het er naar uit, want ook als ik haar vastheb, huilt ze vaak nog flink, maar ja, ik ken haar, dit is onze manier.
 
Hoi,

Mijn zoontje Tim a.s. zaterdag 10 maanden doet dit nu ook sinds een dikke week. in de box of als hij inderdaad zijn zin niet krijgt. in het begin zeiden wij er altijd iets van maar zo bleef hij maar doorgaan. Aandacht vragen dus.

Nu negeren wij het gewoon (zover dit lukt) en na 5 minuten gaat hij rustig met iets anders spelen. Dan is het misschien niet meer leuk als het geen aandacht krijgt.

Veel succes.

Groetjes
Nicole
 
Terug
Bovenaan