Dochtertje van 2 snachts overstuur wakker

<p>Hoi!</p><p> </p><p>Ik had al eerder een topic geplaatst dat mijn dochtertje van 2 niet meer alleen wilde slapen. En vaak snachts kwam. Gelukkig slaapt ze "afkloppen" nu al een tijdje alleen en snel in, en sliep ze ook door. Maar opeens is ze de nachten weer helemaal overstuur wakker. En wil ze ook echt niet meer slapen ook al blijft 1 van ons bij haar zitten.. </p><p>Zelf ben ik een beetje door de ideetjes heen, en zwanger van de 2e, dus ik hoop dat iemand hier nog goede bruikbare tips heeft zodat we weer normaal kunnen slapen.</p><p>X</p>
 
Even met dr zitten, kijken of ze kan uitleggen of ze nare dromen heeft of ergens bang voor is. Hoe lang ben je al zwanger van de tweede? En weet ze dit? Mijn dochter had toen ook last van dat ze niet meer wou slapen. Kan onbewust ook meespelen.
 
Hier hetzelfde probleem. Ik ben ook zwanger van de tweede en mijn dochter heeft heel erge driftbuien. Nu dus ook vannacht. Heel maak overstuur, veel huilen. Het lijken wat mij betreft nachtangsten. Ze is dan namelijk echt niet aanspreekbaar en wij krijgen haar ook echt niet rustig. Vannacht heb ik een filmpje met haar gekeken en rustige baby muziek geluisterd. Daarna is ze weer gaan slapen 
Ik denk dat het een peuter puber fase is, samen met alle spanning van een baby er omheen. Hopelijk gaat het snel iver! 
 
Hi, 
Wij hebben hetzelfde meegemaakt met onze dochter. En wisten het ook niet meer.. totdat ik ergens las dat op de monotone manier praten kon werken, begripvol zijn en afleiden. 
Dit hebben wij gedaan (en doen het nu nog steeds als ze wakker wordt) en het werkte... wat wij nu doen als zij wakker wordt is monotoon tegen haar zeggen dat ik zie dat ze verdrietig is, dat ik haar graag wil troosten. Dit herhaal ik. Vervolgens vraag ik of ik haar zal optillen. Dit wil ze dan en blijf ik monotoon doorpraten dat ik zie dat ze verdrietig is. Hierdoor wordt ze rustig. En wat ze tegenwoordig dan zelf al zegt is 'buiten kijken'. We kijken dan even naar buiten en benoem dat iedereeeen slaapt en dat zij ook weer gaat slapen. We lopen terug naar dr bedje, zing een liedje en leg haar terug. Voor ons werkt dit.. wellicht ook voor jullie. Succes!
 
Terug
Bovenaan