Dochtertje van 8mnd word snachts weer regelmatig wakker

Hoihoi allemaal,

Mijn lieve dochtertje van 8maanden word sinds 2 maanden weer snachts wakker voor een fles. Ze heeft een hele poos doorgeslapen, werd af en toe wakker, maar sliep ook snel weer door zonder fles. Nu sinds ong. 2 maanden word ze zeker 1 en soms zelfs 2 of 3x wakker. En ze is niet meer in slaap te krijgen zonder fles. Ze krijgt om 7/8uur savonds de laatste, 180ml. Heb al geprobeerd om een flinke papfles te geven, maar dat maakt geen verschil voor de nacht. Soms komt ze al tussen 12 en 1.. ze kan bijna niet tekort komen overdag, dit is haar eetschema:
6-7u: 180ml fles.
Rond 9: bordje pap of fruithapje
Rond 11: fles 180ml
Rond 13-14: halve boterham met pindakaas
16uur: fles 180 met koekje of soepstengel/maisfinger
17:30: half potje groente
19:30: fles 180ml of avondpapje 250ml!

Ze drinkt ook heel goed water overdag en zoals je ziet is het een lekker vreetbeertje! Ze is overdag ook gewoon super tevreden.

Iemand enig idee of ze toch wat te kort kan komen? Of is dit gewoon voor de aandacht snachts? Ik maak er echt geen feestje van. Fles maken, geven en als het kan terug leggen. Anders komt ze bij mik te liggen, als ze in eigen bedje gelijk weer wakker word..
 
Was hier exact hetzelfde (bij 2 kinderen) Rond de 3 maanden sliepen ze door, met 5 maanden niet meer. Ze gingen pas weer doorslapen rond de 18 maanden, dus sterkte! Haha...

Soms sliepen ze een weekje wel door, dan weer een week niet. Geen peil op te trekken. Ze wilden idd ook weer voeding en waren onmogelijk in slaap te krijgen zonder voeding. Nu vind ik een nachtvoeding de eerste 12 maanden niet zo'n ramp, een baby van 8 maanden mag van mij prima nog een nachtvoeding hebben. Vaak is het niet perse honger, maar helpt een voeding wel om weer snel in slaap te vallen.

Ik gaf altijd 2x de speen terug, en als het dan nog gedoe was, kregen ze een fles. Maar ik gaf altijd 90cc met 2 schepjes, nooit een volle fles. Dat is niet nodig. Op die 90cc sliepen ze dan weer verder en zo was het snel opgelost. Ik gaf liever een kleine voeding dan een halve nacht met een baby wakker te zitten.

Rond de 12 maanden ben ik die voeding gaan vervangen door een slokje water. Vanaf 12 maanden gingen ze gelukkig ook wel wat beter slapen hoor. Het ergste was achter de rug.

De jongste is nu 20 maanden en slaapt nu prima door, maar heeft nu besloten om elke ochtend om 5.00 klaarwakker te zijn en niet meer te gaan slapen. Dus dat is ook niet echt fijn.. het is altijd wat met kinderen hoor, ook als ze groter worden ;)
Mn oudste is 3.5 jaar en roept me soms midden in de nacht omdat ze moet poepen. Zucht. Dus welke leeftijd ze ook hebben, doorslapen moet je gewoon niet verwachten.. zeker dat eerste jaar niet!
 
Terug
Bovenaan