Dochtertje van 9 maanden,zes tandjes en zevende op komst,normaal?

Hey,

zoals jullie al konden lezen,mijn dochter is net negen maand geworden,
heeft dus al zes tandjes en nu is er weer de zevende op komst.
Is dit niet wat vlug?
Ze is vijf weken te vroeg geboren en dus een prematuurtje,ze woog 2kg 380 en 47 cm.
Mijn gedacht was dus ook dat alles bij haar een beetje later zou komen,maar integendeel.
Alles is zo snel bij haar,was direct heel stevig en kon al zoveel tegen andere kindjes van haar leeftijd.
Op 5 maand en 3 weken waren de twee onderste tandjes er,dan rond haar acht maand ineens vier te samen bovenaan en nu sinds eergisteren is er onderaan weer een tandje door.
Pas op ben wel blij dat het tesamen komt want is ze sneller van de pijn af maar echt alle kindjes van haar ouderdom of zelfs ouder hebben soms juist 1 of 2 tandjes of zelfs helemaal geen.
Nu wou ik toch eens weten of er nog zo'n snelle bijtertjes zijn want dit lijkt me nu wel iets te snel te gaan,wat denken jullie?
Mvg orchideke
 
Hoi orchideke,

Nou hier nog eentje hoor die vlot is met de tandjes.Ik zou me er niet teveel zorgen  om maken hoor. Volgens mij is het ene kindje sneller met tandjes krijgen dan de andere.
Onze Isabel kreeg met  4,5 maand haar eerste tandjes onder.  Ze is nu net 10  maanden oud en  twee weken geleden zijn tand 7 en 8 doorgekomen....
Nu de tandjes zo snel groeien en ze een 'gebitje krijgen' gaat het 'baby zijn' er wel een beetje vanaf, vind je ook niet? Ze worden ineens zo groot!

Groetjes,
Leonie  
 
Hoi,

Mijn kinderen zijn ook altijd snel met de tandjes 1e en 2e met 4,5mnd.
Maar te snel met de tandjes kan bij mijn weten niet, het komt zelfs voor dat een kindje geboren word met al een tandje.
De een is gewoon sneller als de ander, ze kunnen er maar door zijn toch, zijn ze ook snel af van die pijn als het doorkomt!

groetjes MJ
 
Hallo,

Maak je geen zorgen over het snel doorkomen van de tandjes. Onze "viking"   (half Noors, half Nederlands) kreeg zijn eerste 2 tandjes toen hij 5 maanden was. Toen hij 6 maanden was had hij al 8 tandjes. Voor zijn eerste verjaardag had hij 16 tanden. Ook heeft hij   13 maanden borstvoeding gehad zonder problemen met de tandjes.   Zo'n mond vol met tandjes staat heel leuk op de foto's!


 
Hoi,

bij Lars (16-10-2007) zag ik vandaag tand nr. 6 doorschemeren. Er is mij verteld, dat kinderen, die vroeg tandjes krijgen ook eerder gaan wisselen.

Groetjes, Marijon
 
Terug
Bovenaan