Dochtertje voorbereiden...

Ha meiden,

Ff een vraagje, onze dochter is nu 15 maanden en straks bij de geboorte 19/20 maanden. Hoe bereiden jullie de oudere broertjes en zusjes voor?
Wij vertellen dat mama een baby in haar buik heeft en dat ze een klein zusje krijgt, lezen een buikje over een baby in de buik af en toe voor. Maar ik weet niet wat ze er van op pikt. Ook krijgt ze straks met de geboorte een pop, met eigen fles en badje zodat ze ook een babytje heeft om te verzorgen.
Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.

Hee ukkietje,

Ik heb geen tips of ervaringen, zoals je weet zijn dit onze eerste kindjes maar zoals jij het omschrijft lijkt het me toch helemaal prima? Ze zal er ongetwijfeld genoeg van mee krijgen.

Fijn weekend. Liefs Lynn.

zoals jij beschrijft hebben wij ook gedaan met onze oudste toen de tweede kwam. meer kan je niet doen, En wat doen we nu?? zeggen dat mama een baby in de buik heeft en meer eigenlijk niet. Heb een baby in de oppas en die vinden ze erg leuk :)

Thijs hebben we meteen verteld dat ik een baby in mijn buik heb.
Hij nam dit voor kennisgeving aan. Hij weet het wel, maar wat het betekent nog niet echt.
Wel doe ik hem niet meer in het badje, maar onder de douche. Ik heb gezegd dat het bad voor baby's is en grote jongens gaan onder de douche.
zijn trappelzak heb ik ook afgeschaft, ook hierbij gezegd dat dit voor baby's is.
hij verhuist straks naar een groot bed en dan is een trappelzak niet handig, dus nu maar alvast aan wennen.

Ik denk dat je het op deze manier goed aanpakt. Als ze nog zo klein zijjn gaat het vaak vanzelf. Na een paar dagen weten ze niet beter.
wij hebben Thijs ook al uit een paar boekjes voorgelezen.
Ik weet alleen niet of ik hem een pop moet geven.
Lijkt me niks voor een jongen, maar als hij het zo beter begrijpt......???

Laatst nog op kraamvisite geweest en toen vond hij het prima dat ik met de baby op schoot zat.

Komt helemaal goed meid.
Geen zorgen om maken.

Liefs, Peet

Het lijkt me zoals je nu bezig bent helemaal goed! Het is voor je dochter natuurlijk nog wel erg verweg. Ik denk dat als de baby er is dat ze het dan snel genoeg door heeft dat er het een en t ander gaat veranderen.
Succes ermee! X Anneke

Volgens mij doe je het hartstikke goed. Mijn oudste was 1 toen haar zusje werd geboren, en dat vond ze heel normaal. Ze was nog te jong omhet bewust mee te maken. Bij nr 3 was net 2 jaar en vond ze het alleen maar leuk. Ze is ook echt een zorgtype. Nu zijn de kids bij de geboorte 11, 10 en bijna (of is dan) 9. De meiden zijn zelf aan het lezen geslagen hoe een baby verzorgd moet worden.

Volgens mij doe je t goed hoor! Je dochtertje is natuurlijk nog heel klein, ècht uitleggen en snappen is lastig. Maar die kleintjes zijn vaak zó flexibel! Ze zal heus wel een periode hebben na de bevalling dat je haar wel achter t behang kan plakken, maar dat is ook verklaarbaar. Heb wel eens gelezen dat je t kunt vergelijken met t nieuws van je man dat hij een 2e vriendin erbij heeft en dat die vriendin bij jullie komt wonen. En dat jij dat dus maar leuk moet vinden! Zo schijnt t voor een kleintje te kunnen voelen... Oeps! ;)

Zorg dat zij na de bevalling ook 1 op 1 aandacht krijgt en leg haar zoveel mogelijk uit, ook al lijkt ze dat nog niet te snappen. Ze zal waarschijnlijk ook apetrots zijn op haar zusje!

Terug
Bovenaan