Dochtertje weer ziek....

A

Anoniem

Guest
Pas geleden heeft mijn dochtertje al een antibiotica kuur gehad omdat ze zo verkouden was dat ze benauwd was en ze had keelontsteking.
Nu heeft ze last van diaree, en niet zo'n beetje ook, echt van dat water. Dus dokter gebeld om te vragen wat ik eraan kan doen, wil de assistente toch dat ik langs kom. Dus straks weer naar de dokter. Wel heel zielig, want ze is weer snipverkouden, hoesten, rode keel en diaree en verhoging.

Ik heb het liever zelf... Nou ja hopelijk is het snel weer over, en zoals iedereen altijd zegt: het is goed voor de weerstand!!

groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Vervelend zeg dat je kleine meid alweer ziek is!! Maakt je lichtelijk wanhopig. Zeker omdat zo een klein wezentje nog niet kan praten en niet kan aangeven waar ze eventueel pijn hebben enzovoort.
Ik ben net terug uit het ziekenhuis met Kyra  en heb net eindelijk goed nieuws gekregen.
We mogen eindelijk stoppen met de antibiotica die ze al 2,5 maand kreeg en het onderzoek wat ze heeft gehad heeft geen afwijkingen kunnen vinden :)
Ben echt helemaal blij!!

In januari krijgt ze nog 1 onderzoek. Dan krijgt ze contrastvloeistof via een infuus en dan gaan ze kijken of ze littekenweefsel heeft aangemaakt vanwege de urineweginfectie die ze heeft gehad. Ben benieuwd.. voor nu is in iedergeval alles goed.....

Hoop dat met je kleintje alles goed komt en dat ze snel beter is!
Succes bij de dokter..

Laat je weten wat de dokter er van vond??

Groetjes,

Frieda

Hoi Mariska,

Wat balen voor je dochtertje!! Ben benieuwd wat de huisarts aan de diarree gaat doen.
Mijn dochtertje is a.s. zondag 5 maandjes oud en ook voor de zoveelste keer verkouden, hoesten etc. Ik denk ook steeds maar, het is goed voor de weerstand....maar vind het zo zielig voor zo'n klein meisje.
Heb helaas geen tips voor je, maar wil je alleen even laten weten dat we hier hetzelfde probleem hebben.
Sterkte.
Groetjes,
Floor

Hoi Frieda,

Pffff je wordt er gewoon moe van. Ik naar de dokter toe, want ze wilden haar zien. Hoef ik alleen ORS te halen en als ik denk dat ze uitdroogt dan moet ik dat geven.
Ik had gebeld om te vragen wat ik kon doen aan de diaree (iets kon halen of zo) maar ze moesten haar per se zien.
Kom ik dus voor Jan met de korte achternaam.... De rest moet gewoon vanzelf overgaan.
Die dokter bij ons (vooral assistentes laten je wel komen als ze gewoon advies kunnen geven en als het echt nodig is, zoals de vorige keer, dan doen ze moeilijk....).

Ze ligt nu lekker te slapen gelukkig, want ik heb de hele dag al met haar gelopen, zo hard huilde ze.

Wat lekker dat je goed nieuws hebt!! Dus Kyra is weer helemaal beter!! Super, ik ben blij voor jullie!!

Hopelijk is er bij het aankomende onderzoek ook alleen maar goed nieuws!!

groetjes Mariska

quote: Mariska1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-10-2007 15:05:19'));

Hoi Frieda,

Pffff je wordt er gewoon moe van. Ik naar de dokter toe, want ze wilden haar zien. Hoef ik alleen ORS te halen en als ik denk dat ze uitdroogt dan moet ik dat geven.
Ik had gebeld om te vragen wat ik kon doen aan de diaree (iets kon halen of zo) maar ze moesten haar per se zien.
Kom ik dus voor Jan met de korte achternaam.... De rest moet gewoon vanzelf overgaan.
Die dokter bij ons (vooral assistentes laten je wel komen als ze gewoon advies kunnen geven en als het echt nodig is, zoals de vorige keer, dan doen ze moeilijk....).

Ze ligt nu lekker te slapen gelukkig, want ik heb de hele dag al met haar gelopen, zo hard huilde ze.

Wat lekker dat je goed nieuws hebt!! Dus Kyra is weer helemaal beter!! Super, ik ben blij voor jullie!!

Hopelijk is er bij het aankomende onderzoek ook alleen maar goed nieuws!!

groetjes Mariska

Hoi Mariska,

ik vind het wel logisch dat je van de dokter langs moest komen, omdat een baby snel kan uitdrogen en een arts precies weet waar hij of zij op moet letten om een uitdroging te constateren. Wij hebben het weleens met onze middelste gehad dat wij dachten dat het wel meeviel en hij toch twee dagen is opgenomen met een sonde.

Ik hoop voor jullie dat je kleine meid snel weer opknapt.

Groetjes van marloes

Hallo allemaal,

Ze is nog steeds ziek. En nog steeds supernatte diarree. Ik heb een half potje banaan gegeven, stopt wellicht een beetje de diarree.
Ze is wel al weer wat levendiger gelukkig. Ik hoop wel dat het overgaat, ook omdat ze niet naar het kdv kan. Maar mijn man blijft maandag gewoon thuis van zijn werk als ze nog niet beter is.

groetjes Mariska

Hoi Mariska

Wat vervelend he dat zon kleintje zich zo ziek kan voelen
Jesse is tot vorige week nog nooit ziek geweest...en dan was hij ook alleen nog maar een klein beetje verkouden
2 dagen even zoutoplossing in zn neusje en t leed was weer geleden
Met mijn andere 3 kinderen was dat wel even anders...die waren veel ziek
Vooral de oudste was vaak verkouden...eigenlijk leke maand wel een keer
Ze zeggen dat je dat vaker hebt met kinderen die in een kdv komen, maar daar kwam zij helemaal niet....dus dat is niet de oorzaak
Mijn oudste zoontje heeft in zijn 1e levensjaar maarliefst 13 antibiotica kuren gehad...hij had continu keelontstekingen
Met 13.5 maanden hebben ze dan ook zijn amandelen eruit gehaald
Hij moest wel een nacht blijven. omdat hij nog zo jong was en omdat hij astma had en koemelkallergie
Nadien is hij vrijwel niet meer ziek geweest
Ik hoop dat het met Jesse zo blijft gaan als het nu gaat.....gewoon lekker gezond en nooit ziek
Sterke afweer....hebben die paar druppen borstvoeding die hij binnen heeft gekregen misschien toch geholpen
Ik hoop voor je dat jou kleintje snel weer beter is....en anders vraag je of je naar een kinderarts kan als ze echt vaak ziek is

Groetjes Xennah

Hoi Xennah,

Gelukkig is ze na een week diarree ervanaf. We hebben rijstewater gemaakt en ORS gegeven tegen uitdroging, want er ging meer uit dan in.....

En verkouden is ze nog steeds, maar ja ik ben ook altijd verkouden (scheef neusbotje) dus kan zij ook hebben.

Verder bedankt voor je advies, als ze echt vaak ziek is dan ga ik zeker naar een kinderarts toe.

groetjes Mariska

ps pittig voor je die operaties allemaal, zit je ook niet echt op te wachten natuurlijk....hopelijk is dit t laatste voor je!

Terug
Bovenaan