dochtertje ziek en niet kunnen werken

Hoi Dames,

Mijn dochtertje Iris werd gisteren wakker en ik was amper beneden en ze spuugde alles onder,dit heeft ze tot 3 uur smiddags gedaan.
Ze was ook al een week niet lekker en klaagde dat der beentjes pijn deden en was erg verkouden en hoesten.
Ik om half 4 naar de dokter,want ze was een hoop ellende,daar bleek dus dat ze de griep en buikgriep tegelijk heeft.
Ik had om half 11 sochtends men werk al gebeld dat het me verstandig leek om ietste regelen voor vandaag want ze kan en mag zo niet naar het kinderdagverblijf.
En welke moeder brengt haar kind nu zo ziek weg?
Toen werd mij gevraagd of ik echt niemand had die op haar kon passen.
Maar die heb ik niet mijn kind gaat niet voor niets naar een kinderdagverblijf!!
Ik ben hier gisteren erg boos om geweest en als iris morgen beter is ga ik vrijdag weer werken en ga hier toch even over praten want ik vond de reactie gisteren niet normaal.
Heeft iemand hier dit al eens meegemaakt?
Dit is de eerste keer sinds 2 jaar dat ik niet kan werken door ziekte van mijn kind.

zo een heel verhaal geworden,sorry!

Groetjes Cindy

hoi,
goh, lastig is dat zeg! Weet je dat zal altijd een moeilijk punt blijven. In principe ben je verplicht om te gaan werken. Tenzij je zorgverlof of iets dergelijks aanvraagt, En geen enkele baas zit er op te wachten dat zijn personeel niet op komt dagen.
Mij lijkt het dus dat je voorzichtig moet zijn om er over te beginnen op je werk, want je staat niet in je recht,
Natuurlijk zou het wel leuk zijn als er wat begripvoller gereageerd zou worden! Ik bedoel zeker als het de eerste keer is in 2 jaar tijd! Zeker mensen met kinderen zouden moeten snappen dat het soms echt niet anders kan.
Ik heb zelf ook geen vrienden of familie in de buurt en zo is het dus een keer voorgekomen dat ik mijn dochtertje mee naar mijn werk moest nemen (ziek).
Ze was toen 1 jaar denk ik en ik ben dierenarts. Ik heb haar te slapen gelegd in een hondenkennel en net toen mijn baas kwam lag ze dus lekker te slapen..
Oef want daarvoor had mijn assistente haar heel de ochtend op schoot gehad zodat ze niet kon werken!
Hopelijk is je dochtertje snel weer beter!

groetjes Elke

Hoi Asja,

Voor zover ik weet kun je in een noodsituatie toch  gebruik maken van calamiteiten verlof of kortdurend zorgverlof?
Of heb ik het nu fout?/

Groetjes cindy

Daar is volgens mij ook het calamiteitenverlof voor in het leven geroepen (ga maar eens googlen). Alleen is er binnen die regeling wel ruimte voor discussie; wat is een calamiteit en binnen welke periode nadat de "calamiteit" is ontstaan kun je er gebruik van maken?

Toevallig is mijn man vannacht via de Huisartsenpost en de EHBO in het ziekenhuis terecht gekomen met een astma-aanval. Nou sorry, maar het gaat mij niet lukken om dan vanaf vanmorgen 7.30 uur al oppas te regelen voor mijn 2 kids (mijn man is normaal gesproken thuis). Ik weet nu ook nog niet of hij vandaag naar huis mag, of ik daar heen moet om spullen te brengen, enz,enz. Dus voor vandaag heb ik gewoon afgebeld. Achteraf die ik wel hoe ze het wegschrijven; calamiteitenverlof of desnoods van m'n vakantiedagen. Of ik haal de tijd wel een keer in.

Gelukkig zijn ze op mijn werk best flexibel en meelevend.

Je kan het achteraf wel nog even bespreken; leg je situatie nog eens uit (geen andere oppas, ziek kind is niet welkom op het KDV) en dat jij dit wel ziet als calamiteit. Zeg er ook bij dat je echt niet zomaar wil "spijbelen" van je werk en dat je ook begrip hebt voor het probleem waar zij dan voor komen te staan. Hopelijk maakt dat ook dat zij ook voor jou meer begrip op kunnen brengen en jullie er samen uit kunnen komen.

Succes!

he, weer wat bijgeleerd, daar had ik nog niet van gehoord. Ik wist wel dat er een soort zorgverlof is als je man/vrouw of kind langere tijd ziek is, maar wist niet precies hoe dat zat.
Is je dochtertje weer beter?
En Jacoline is je man weer thuis?

groeten Elke  

Hoi!

M'n man is weer thuis hoor; nieuwe medicijnen moeten een astma aanval in de toekomst voorkomen. Dus bij ons is de rust weergekeerd...

En ik ben wel blij met die calamiteitenverlof-regel. Ik ben vrijwel nooit ziek of afwezig, maar heb nu in een half jaar tijd al 2x gebruik moeten maken hiervan! Anders had het me nu al 2 vakantiedagen gekost... Als je kinderen hebt kunnen dit soort dingen best regelmatig voorkomen! Dus 't is de moeite waard om je er even in te verdiepen.

Is je dochter inderdaad weer beter?!

Groetjes,
Jacoline.

Hoi,

Ze namen het vrijdag gelukkig goed op,op mijn werk ,onze bedrijfsleider was er die dinsdag zelf niet,en die zei vrijdag gelukkig van zoiets kan nu eenmaal gebeuren he.
Maar met Iris gaat het nog steeds niet lekker.
Ben zonet weer teruggebeld door het kinderdagverblijf dat ik ze moest komen halen omdat ze weer 39,5 koorts had,dus weer weg   moeten gaan  op het werk!

Nu maak ik me vooral zorgen om iris,vrijdag leek het goed te gaan hele dag op het kinderdagverblijf geweest.
Maar sinds het weekend weer niet lekker en tot vannacht 40 graden koorts dus vanmiddag weer naar de huisarts.
Dus ben benieuwd.
Leuk dat je man weer thuis is!
En maar goed dat er zulke dingen geregeld zijn voor de werkende moeders.

Groetjes cindy

Hallo,

Als een van de kinderen ziek is, neem ik altijd een vakantiedag op. natuurlijk zonde van mijn dagen. maar goed ik vind niet dat mijn werkgever hiervoor op hoeft te draaien. In mijn vorige werk kon ik ook goed vanuit huis werken, dus als ik dan al thuis moest blijven dan probeerde ik zoveel mogelijk thuis te werken, waardoor zij er in feite geen last van hadden dat ik een ziek kind had.

Verder wil ik nog zeggen ( ik ga nu waarschijnlijk mensen tegen het zere been schoppen) dat ik wel vind dat het absoluut niet altijd de moeder moet zijn die naar huis gaat als het kind ziek is. Persoonlijk vind ik dat je samen voor kinderen hebt gekozen en samen hebt besloten dat beiden gaan werken. In het geval het kindje ziek wordt moet je dat dus ook samen oplossen. Als 1 van onze kinderen ziek is, kijken wij dus bij wie van ons dit het minste problemen oplevert en is het kindje langer ziek dan wisselen we het thuisblijven af. Ik vind het echt onzin dat dit alleen de taak van de moeder zou moeten zijn. Vaders hebben net zo goed verantwoordelijkheid naar thuis!

Groeten Carina

Terug
Bovenaan