Dochtertjes slaapt s'nachts bijna niet.

<p>Ik zit even met het volgende: mijn dochtertje van 2,5 jaar slaapt heel slecht s'nachts. Dit was nooit zo, maar sinds 2 weken is ze soms de hele nacht wakker. Er is niks loos ze speelt dan in haar bedje of ze huilt iets, omdat ze dan haar speen of knuffeldoekje uit bed heeft laten vallen. </p><p>Ze gaat iedere avond tegen 19.00/19.15 uur op bed. Valt direct in slaap en word een paar uur later weer wakker en kan het zo volhouden tot 04.30 uur om daarna weer in slaap te vallen. We hebben inmiddels al van alles geprobeerd, maar nog niks werkt zodat ze door slaapt.</p><p>Haar dag ziet er als volgt uit. 08.00 uur maak ik haar wakker. Ze gaat om 12.00 uur naar bed tot max 14.00 uur. Vaak ligt ze rustig in bed soms slaapt ze even.</p><p>Ze doet overdag haar dingetjes. Tv kijken hebben we beperkt om te kijken of dit invloed heeft op haar slaap gedrag. Tot nu toe heeft dat niet geholpen. Ze is verder erg actief overdag.</p><p>Heeft iemand misschien nog een goede tip wat we kunnen doen om haar door te laten slapen? Of zal het een fase zijn waar we doorheen moeten? </p>

Hoi hoii Lastig he...voor een buitenstaander is dit ook moeilijk te zeggen maar ik zou dan proberen om het middag slaapje in te korten of eraf te halen.Smidags samen even een filmpje kijken of iets rustigs doen kan ook prima zijn.Liefss Moontje 

Hier ook zon fase (gehad).. kon soms wel janken. Soms is meneer half 6 sl wakker ? hopelijk is het een sprong bij jullie dame. Verklaart achteraf ook een hoop..

Hoiii,Ik zou dan kijken of je het middagslaapje kan inkorten naar een uurtje. Of als ze het trekt helemaal geen slaapje overdag meer. Succes! 

Laten we hopen dat het een fase is. Soms is het idd lastig je wil tenslotte dat je kindje lekker slaapt s'nachts zodat ze de volgende dag uitgerust aan de dag beginnen. Vooral nu de vakantie voorbij is en ze morgen naar de peuterspeelzaal gaat. Op dit moment is ze net weer wakker geworden nu maar duimen dat ze toch zo weer verder slaapt. Anders word het een pittige ochtend voor der.We hebben ook een paar dagen geprobeerd om het middag slaapjes weg te laten, maar dan is de dag net te lang voor der. Ze is dan na ong half 4 niet meer te genieten en avond eten word dan ook een drama. We zouden nog wel een uurtje kunnen proberen. Misschien levert dat iets op.  

Terug
Bovenaan