doe ik het wel goed?

hoi dames

ik heb een dochtertje van 4 weken oud en het gaat eigenlijk wel goed,alleen is er geen regelmaat,en ik ben bang dat dat niet goed is!
ze eet heel  veel en heeft heel veel honger en zuigbehoefte

we geven haar een fles van 120 cc met 2 scheppen hypo allergeen voeding (dit heeft ze nodig ivm allergie) en 2 scheppen forte ivm met de honger.
dit slurkt ze in 1 x op en is dan echt klaar wakker,ik zet ze dan in de wipper en dit vind ze geweldig,beetje om zich heen kijken,uiteindelijk valt ze dan in slaap en wordt weer wakker als ze honger heeft.

we geven ze alleen voeding als ze echt komt,dit is dan wel iedere dag 5 a 6 voedingen
de laatste voeding is altijd om 22uur(dan komt ze vanzelf)
deze is dan 150 cc met alleen maar forte en druppels sina baby
we leggen ze dan in bed
dan slaapt ze door tot 7 a 8 uur en dan begint de dag weer

is het wel goed verdeeld zo??
Zo komt er geen regelmaat in,maar als ik regelmaat wil dan drinkt ze de fles niet leeg of ik krijg ze met geen mogelijkheid wakker!
en wat betreft de wipper,kan dit kwaad als ze daar 4 uur in ligt de slapen,als hij plat staat?

ik hoop van jullie te horen

groetjes
ow jah me dochter weeg 3880,dus dat is toch best netjes?
 
Hoi,

het klinkt toch best goed zo.
Als jij zelf vind dat het goed gaat is het toch ook goed.
Je kunt nu eenmaal niet alles volgens schema doen, niet elk kindje houd zich daaraan. Ook al zouden we dat zelf graag willen. hi hi.
En het is toch fijn als ze goed drinken ze geeft zelf wel aan als het genoeg is of juist niet. Het is toch allemaal een beetje wennen en aftasten.
Maar na en tijdje loopt het allemaal vanzelf.
En dat ze in de wipstoel slaapt is niet erg hoor. Zolang ze er maar niet de hele dag in ligt.
Ik zou zeggen ga zo door en doe vooral waar jij je goed bij voelt.
Jij bent de moeder en weet het het beste.

Succes ermee, en maak je niet te druk.

Groetjes Brenda (mama van Huub)
 
Hallo,

Volgens mij gaat het heel goed zo.Mij dochter is 7 weken en slaapt nog niet de hele nacht door.Ik geef haar 5 of 6 voedingen per dag(135 of 165 cc),ligt er een beetje aan hoe laat ze wakker wordt.Om 23 uur krijgt ze de laatste fles en meestal is ze om 5 uur wakker.Soms ook om 7 uur.Zolang je kindje goed drinkt en goed groeit is het toch prima,die regelmaat komt denk ik vanzelf als ze wat ouder zijn.

Groetjes,
Manon mamma van Isa
 
hoi hoi,
Volgens mij doe je het allemaal prima. Bij Isa zat er in het begin ook niet echt een bepaald ritme in. Nu wel, toen ze 9 weken was, kwam er vanzelf een ritme in.
groetjes marion, moeder van Isa
 
Ik heb een beetje regelmaat gekregen bij mijn zoontje van 5 weken  dat hij tussen de flessen door, van de vier uur, twee uur wakker is en twee uur slaapt. Als hij weer aan een fles toe is maak ik hem gewoon weer wakker. Dat werkt bij mij prima. Mijn zoontje is geen goeie slaper overdag, dus nu slaapt hij van 11.00 tot 14.00 in zijn bedje en voor de rest is hij gewoon beneden, dan wil hij nog wel eens in slaap vallen in de reiswieg of maxicosi als we weg gaan. Mijn voedings schema is:

rond 6.00
10.00
14.00
18.00
22.00

De laatste fles van 22.00 wil ik nog wel eens uitstellen tot 23.00 als hij nog slaapt anders maak ik hem om 23.00 wakker en daar doe ik dan een schepje friso extra bij in. En dan slaap hij door tot een uur of vijf, zes smorgens. Dit zijn allemaal flessen van 160 cc. Ik moet er wel even bij zeggen dat mijn zoontje 4.9 kilo weegt en al bijna 60 cm lang is. Dus omdat hij zo goed groeit moest ik stoppen met de nachtvoeding. Heel af en toe komt hij snachts nog eens en dan maak ik hem een flesje van 60 cc klaar, die maakt hij dan nog geneens op.

Ik heb het advies gekregen om hem wakker te maken voor de voedingen om zo een beetje regelmaat te krijgen, het duurt even maar bij mij werkt het tot nu toe.
Bedenk wel, geen dag is hetzelfde!!! Soms gooit mijn zoontje het hele schema om, maar daar pas ik mij gewoon naar aan en begin de volgende dag gewoon weer met mijn schema.


Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Anne en Elmar 20-06-2006
 
Hoi,

Mijn dochter Mirte had ook nooit een ritme. Ze is vandaag precies twaalf weken en er lijkt nu toch een beetje een ritme te komen. Dat geven ze dus vanzelf wel aan als ze er aan toe zijn.

Groetjes,
Linda.
 
lijkt mij ook prima   hoor zo... alleen dit snap ik niet..

"we geven haar een fles van 120 cc met 2 scheppen hypo allergeen voeding (dit heeft ze nodig ivm allergie) en 2 scheppen forte ivm met de honger."

De hypoallergene voeding is geen medicijn ofzo... het is een voeding waarbij de eiwitten licht zijn voorverteerd (gehydroliseerd) en bedoeld om een allergische reactie zo goed mogelijk te voorkomen... Als je daar forte bij indoet, waar gewone hele eiwitten inzitten dan kunnen deze wel een reactie veroorzaken... Als je kindje dus goed reageert op deze manier van voeden dan kun je die hypoallergene voeding weglaten..
Is je kindje wel allergisch dan reageert ze nl op het kleinste spoortje eiwit dat er in zit... dan zou ze dus volledig hypoallergene voeding moeten krijgen omdat de forte die reactie veroorzaakt...

liefs Bats
 
Terug
Bovenaan