Doe ik nou iets verkeerd?! Wie herkent dit probleem?!

<p>Hee hallo,</p><p>Hier een nieuwe mama, die wel even wat moed kan gebruiken.</p><p>Onze lieve dochter ( net 1 jaar) is afgelopen weekend ziek geweest, overgeven, diaree maar geen koorts.</p><p>Sindsdien is ze gehalveerd op dat wat ze eet en drink. Haar ochtend fles drinkt ze nog, maar niet helemaal op. Haar middag fles na haar halve broodje ( voorheen een hele ) drinkt ze 3 slokken, ook klaar. En haar avond fles drinkt ze net de helft van op en ook dat is het. Daar tussenin drinkt ze niks.. ze wil niks en ik krijg het er met geen mogelijkheid erin. Geloof mij ik heb echt allea geprobeerd. Inmiddels gestart op advies van de dokterswacht met ORS. Ook haar fruit zijn 3 happen en het is klaar. Terwijl ze voorheen wild werdt als ze het alleen al zag! Idem met het avond eten. Wat kan dit toch zijn. Mijn moederhart breekt want je wilt er zooooo graag wat in hebben. Ook bij het op bed brengen is ze, sinds ze ziek is geweest, ineens hysterisch als ik of mijn man de kamer uit lopen. Zo heb ik haar nog nooooooit horen gillen!  Na wat sussen gaat ze slapen om vervolgends na een half uur weer gillend wakker te worden. Wat zou dit kunnen zijn?! .. ik sta met mn handen in het haar want ik wil mn dochter niet zo verdrietig in paniek zien. En haar zo graag wat lekker eten naar binnen zien schuiven, zoals voorheen. Ze is helemaal niet meer wie ze was... </p><p>Help...</p>
 
Ze is denk ik van slag door het ziek zijn geweest.. niks is zo veilig als mama uiteindelijk. Dat eten komt wel weer, misschien is nog niet helemaal lekker.. anders langs de huisarts gaan..
 
Hoi hoialtijd moeilijk als je kind ziek is of niet eet en drinkt. Misschien helpt het drinken als je met haar een leuke beker uitzoekt bij de action of Intertoys met een rietje.. wellicht vind ze dat zo interessant dat ze daaruit wil drinken. En waterijsjes heb je dat al geprobeerd? Als je denkt dat er iets niet goed is weer naar de HA gaan en volg je instinct! Kan ook een sprongetje zijn vooral dat slapen. Mijn zoontje nu 2,5 heeft ook van die periodes meestal is dat met een week of 2 weer oversterkte
 
@MammavanB Ik heb gisteren het verhaal voorgelegd aan de dokterwacht, zij wilden dat ik toch even langs kwam voor controle. Hieruit bleek dat er verder niets met haar is. Ze had een iets rode keel en ook haar rechter oor was vanbinnen ietsje rood. Maar ze was net erg verkouden geweest. Vandaar dat het nog wat rood was.  Zou haar ziek zijn overgegaan zijn in een sprong?! Ook omdat ze ineens zo'n verlatingsangst heeft?!   Raar he?! Heb dit  nooit met de oudste gehad. 
 
@KHCO"Sterkte" ?  haha ja, kan ik nu wel even gebruiken.  Misschien inderdaad een andere beker maar denk dat ze dat nog niet zo snapt. Ze is net 1 en drinkt eigenlijk alleen maar uit haar "melkflesje" omdat ze iets anders echt niet wil. Ze is echt het tegenover gestelde van mn oudste. Die ging als een sprinter! 
 
Een sprong zou kunnen... en uiteindelijk gaan die echt pas over op t moment dat je gek word? tenminste dat had ik wel ?
 
Ik zou der temperatuur goed in  de gaten houden.. misschien toch beginnende keelontsteking en of oorontsteking. Mijn zoon had een dubbele ooronsteking en pas de tweede arts constateerde dat en kreeg in antibiotica maar hij had ondertussen al 5 dagen super veel pijn. En een paracetemol voor het slapen kan ook wonderen verrichten als ze zich ziek voelen en pijn hebben. Grote kans dat ze door der keel niet eet en drinktdie sprongetjes gaan over in wat ze noemen de pubertijd dus daar zijn we nog wel even zoet mee! 
 
Als er medisch niets is misschien inderdaad een sprong. Onze dochter had met die leeftijd ook ineens erge verlatingsangst. Slapen is nooit zon probleem geweest als toen. Over eten zou ik me niet te druk maken maar drinken is wel belangrijk. Misschien een beker idd? Mijn dochter dronk met een jaar niet meer uit een fles, maar als ze niet anders wil is t lastig ja. Sterkte en als je het niet vertrouwd toch terug naar de huisarts
 
Terug
Bovenaan