Doekje mee naar bed

<p>Mijn 10 weken oude zoontje kan nu dingetjes vastpakken. Hij heeft nog een hele sterke vluchtreactie en ligt in bed altijd onrustig met de armen omhoog en en schrikt van alles, nu merk ik dat een doekje geven werkt om afgeleid te zijn en hij vlotter in slaap valt. Zou het kwaad kunnen een stukje hydrofiele luier mee naar bed te geven of zou dat teveel risico zijn dat hij het over zijn gezicht heen trekt?</p>

Ik zou een klein doekje zelf wel aandurven, en dan evt. af en toe kijken of hij er niet compleet onder ligt. Ons zoontje (inmiddels al 9 maanden) slaapt ook een hele tijd met een knuffeldoekje. Soms ligt die wel op zijn hoofdje maar nooit over zijn neus of mond, dus ik laat hem nu met een gerust hart zo slapen.

Onze zoon slaapt met ene knuffeldoekje van Liewood. Mocht die op zijn hoofd liggen, kan hij nog steeds ademen! Hij is nu bijna 7 maanden en dol op zijn knuffeldoekjes!

Hier trekt hij altijd een gebreid wollen kleedje over zijn hoofd
Zonder is hij ook onrustig, en het lijkt net of hij iets over zijn hoofd nodig heeft om rustig te kunnen slapen. 
Hier maak ik mij niet zo druk ove , omdat er genoeg adem ruimte is

Wij geven altijd een hydrofiele doek mee met een knoop erin. Ik denk dader daarmee zijn begonnen toen hij 3 maanden oid was ofzo. Vond het heel handig met wassen ?

Kan prima. Mijn dochter sliep ook niet zonder doekje/knuffel vanaf heel jong. Zij deed wel altijd dr knuffel over dr gezichtje, zag er eng uit, maar werkte voor haar prima. Eerst natuurlijk steeds gekeken of ze niet stikte erin ofzo, maar t was vooral over dr ogen.

Mijn zoontje (inmiddels ruim 10 maanden) slaapt ook al sinds een maand of 3 met een hydrofiele doek in zijn bedje. Kind blij, mama blij. Hydrofiel kan niet zoveel kwaad, want ventileert goed. 

Terug
Bovenaan