doen jullie een zwangerschapscursus?

Zit net het artikel te lezen over wel of niet op cursus, omdat ik mezelf afvroeg of ik wel of niet op cursus wilde. Het word mijn 6e kindje, bij mijn 5e heb ik ook geen cursus gevolgd, bij mijn 4e wist ik tijdens de bevalling helemaal niet meer hoe ik puffen moest, terwijl ik wel een cursus had gevolgd. Deze keer had ik zoiets het komt ook wel zonder cursus, heb eens gekeken maar de dichtsbijzijnde cursus is voor mij zo'n 15 minuten fietsen en daar heb ik niet veel zin in eigenlijk.
Ben benieuwd wat jullie doen?
 
Heb je die cursus echt wel nodig met je 6e ? haha
Heb het bij alle 4 niet gedaan en ook niet gemist moet ik zeggen.
Zoals je al zegt, hij komt toch wel, met of zonder cursus =)

Denk trouwens dat als je nu het fietsen niet zit zitten dat je dan ook niet gaat, Beetje zonde dan.

Succes =)
 
Het is voor ons de eerste dus ga wel op zwangerschapsyoga maar verder geen cursussen volgen.
Als het jullie 6de is dan heb je inderdaad toch geen cursus meer nodig?
 
Ach een cursus nodig heb ik niet. Ik heb er tenslotte al 2 op de wereld gezet. De eerste met een yogacursus maar dat was niks voor mij en de 2e zonder cursus.
Nu ga ik wel een zwcursus volgen maar meer gewoon voor de leuk en de contacten. Al die dikbuiken bij elkaar en iedereen met dezelfde klachten heerlijk lijkt mij dat en misschien houdt je er een vriendschap aan over en dat is altijd leuk toch...
groetjes
winx
 
Onze eerste en zwangerschapsyoga gedaan. Gewoon voor dat momentje voor jezelf, even alleen maar genieten van het kleine wondertje in je en zelf lekker ontspannen. Dat was dan ook de voornaamste reden, daarnaast kun je misschien wat handige tips krijgen en misschien niet. Maar als je er nu al tegenop ziet, dan lijkt het me niet leuk om een cursus te doen. En het hangt verder dus af van je motivatie om een cursus te doen en de passendheid van de cursus bij die motivatie: ik Yoga omdat ontspannen genieten van wondertje me wat leek.

succes
 
Ik doe een zwangerschapscursus, pufclubje noemen ze het haha.... wat oefeningen en vooral veel informatie over de bevalling en dergelijk... maar ben net begonnen vorige week :D

 
zwanger van de 4e en deze keer geen cursus.
Bij de andere 3 wel.
Aan de cursus van de oudste 2 leuke vriendschappen overgehouden, bij de 3e vooral leuk even bezig zijn met de zw.schap.

Deze keer ook wel getwijfeld en dan met name voor het 'een uurtje babytijd'. Maar net als de vorige zw.schap behoorlijk last van mijn bekken en dan is dat uurtje meer belastend dan fijn, dus ik kruip afentoe heerlijk een uurtje in bad genieten van de (bewegingen van de) kleine en mijn buik.

Ook zonder cursus komt deze er wel uit, zo nuchter was ik bij de oudste al wel :)
 
bedankt voor jullie reacties, tja elke bevalling is toch anders en wat ik al schreef, bij mijn 4e wel een cursus gehad maar toen was ik ook een hoop vergeten. Nee ik ben er steeds meer van overtuigd dat ik er geen zin in heb om het te gaan doen. Contact met mijn kleintje heb ik 'snachts, ook heel intiem, als man slaapt en ik wakker word van de bewegingen van de kleine. Dus nee, heb mijn besuit wel genomen, ga niet op cursus.
 
Terug
Bovenaan