Doen jullie ovulatietesten?

A

Anoniem

Guest
Dit vroeg ik me af.

Ik ben er geen voorstander van. Mijn motto is gewoon lekker veel sexen.

Heb wel voor mezelf besloten dat ik als ik over twee jaar niet zwanger zou zijn dit mijn laatste hoop zou zijn. Ik ga niet verder. Vooral omdat mijn kinderwens met mijn 1e eigenlijk vervuld is. Ik hoef niet PERSE een tweede. Althans niet in via een medische molen.

Als het voor een eerste zou zijn zou het een ander verhaal zijn....

Hoi Heppy,

Ik ga van de natuur uit, dus geen ovulatie testen heb er ook geen rede voor. Ik doe het op de gok hahaha. Is veel spannerder. Ovulatie testen brengen ook veel stress met zich mee maar wel dat ze goed zijn voor de gene bij wie het moeilijker gaat.

Hey...
Ik heb bij beide zw CB met de smiley gebruikt en was bij beide meteen zwanger. Nu was ik gisteren bij de gyn en daar vertelde ik over deze testen en hij raadde het me zeer af!
Die testen geven schijnbaar een verkeerd beeld! Nou ik heb er al honderden euro's aan uitgegeven-:( Dus ja wat is dan goed?!

Verschillende dames hier hebben ook de dipsticks gebruikt maar werden daar ook niet vrolijk van omdat je dan moet 'gokken' wanneer je streepje donker genoeg is.
Ook zijn er dames die een aantal dagen 'positief' bleven en daar dus erg onzeker van werden.

Die smiley's lijken dus het beste beeld te geven, het is of een smiley of geen smiley, dus of een sisprong of geen eisprong maar door mijn gyn wel degelijk afgeraden! Zeker voor mensen met een
onregelmatige cyclus, want je moet dan weken
blijven testen ( net als ik nu deed).

Het is dus kiezen waar jij je het beste bij voelt.
Ik wa echt een grote voorstander van de smiley, ook al zijn die erg duur maar voor mij geen onzekerheid. Maar ik ga er niet meer aan.

Succes meid en anders gewoon wanneer je zin hebt!

Ik heb ze ooit gebruikt (van CB), en het liep helemaal mis. Of ik las ze verkeerd af, of ik heb in 8 weken geen eisprong gehad. Toen heb ik die testen aan de kant gelegd en was onmiddellijk zwanger haha! Dus denk niet dat ik ze dit keer ga kopen, maar dat is uiteraard persoonlijk. Succes!

Ik heb er 1 keer aan gedaan en daarna niet meer, ze gaven bij mij 2 weken lang licht positief aan.
Veel verwarring dus! Ik ga op mijn lijf af en weet ook wel wanneer ik ong mijn ei heb (ben in dec zwanger geraakt maar mocht helaas na 6 weken niet baten..)

Liefs

Ik vind ze echt super verwarrend!! Heb ze een hele tijd gebruikt en werd er niet echt wijzer van maar dit zal per persoon weer anders zijn, overigens voel ik mjn ei elke cyclus duidelijk dus dat zal wel goed zitten en aan de hand van alle onderzoeken die ik heb gehad weet ik ook dat ik gewoon een eisprong heb.

Ik zou zeggen: doe wat je gevoel je ingeeft meid!!

Liefs Lynn.

hey meiden,

toen ik een jaar terug stopte met de pil, heb ik eerst geen ovulatietesten gebruikt. eerst heb ik gekeken hoe mijn menstruatie verliep.
toen mijn menstruatie onregelmatiger werd, wel gebruikt en ben toen zwanger geworden.
(via dipsticks, maar wel lastig om goed te zien)
jammer genoeg liep mijn zwangerschap na een paar weken verkeerd en ben ik weer opnieuw bezig.

ik wil wel weer opnieuw ovulatietesten gebruiken, ik heb een onregelmatige cyclus (pcos) en mijn gyn gaf aan dat het in mijn geval wel handig zou zijn.

ik wil nu de clearblue met de smileys gebruiken. hoop dat het werkt.

liefs didi

Ok bedankt voor de reacties.

Ik wil er persoonlijk ook niet zo zeer intensief mee bezig zijn eigenlijk. Ik vind het wel weer heel spannend.

Maar zoals ik zei, over twee jaar begin ik er eens mee als h4t nog niet gebeurd is dan..

liefs

Terug
Bovenaan