Doen ouders te weinig met hun kinderen?

Hoi iedereen :)
Mijn naam is Hèlena en ik ben een moeder van twee kinderen.Al vanaf hun eerste schooldag op de peuterschool ben ik altijd aanwezig met het organiseren of helpen bij activiteiten en ga ik mee met schoolreisjes of dagjes uit.Zovaak als ze me nodig hebben ben ik op school.
In deze jaren is mij opgevallen dat een heel groot deel van de kinderen wordt opgevoed op een nogal lakse manier.Ouders stimuleren vaak het kind om achter de pc te gaan of tv te gaan kijken.Tegenwoordig ook de Ipad en Tablet en veel hebben zelfs al een telefoon waar ze zich mee moeten vermaken.
Begrijp me niet verkeerd.Ik vind dat technologie in deze tijd onmisbaar is en zeker aanwezig moet zijn in de ontwikkeling van een kind uit deze tijd.Sterker nog, mijn kinderen krijgen les op een Tablet in groep 4.Maar dit even terzijde.
Waar ik mee zit is dat ik heel veel kinderen een hele lange tijd per dag achter de pc of tv zie.Kinderen komen amper tot niet buiten, en al wel dan gaat de telefoon vaak mee of op de tablet in de achtertuin.Ouders hebben het vaak te 'druk' en het komt hun in mijn ogen wel uit dat hun kinderen stil zijn en zich vermaken.Maar teveel vind ik slecht voor de ontwikkeling van het kind.
Creatief bezig zijn en buiten ravotten en gewoon fijn kind zijn vind ik enorm belangrijk. Ik stimuleer kinderen en hun ouders vaak om iets te gaan doen met de kinderen.Niet alleen om een band te creëren tussen ouder en kind, maar ook voor de ontwikkeling van het kind zelf.
Graag hoor ik wat jullie hier van vinden.Vinden jullie het niet erg dat het kind vaak te vinden is achter een scherm? En waarom dan? Of juist wel? En wat doen jullie hier aan om hun kind te vermaken zonder tv of computer?
groetjes, Hèlena.

Vraag me alleen wel af wat je met deze vraag op het zwanger worden doet?

Buiten dat ben ik het volledig met je eens hoor. Tegen etenstijd vind ik de tv wel even makkelijk eerlijk gezegd. Dan zijn ze moe en hongerig en heb dan graag even een beetje tijd om eten te koken. Hier spelen ze zo vaak mogelijk buiten. Voor de rest vermaken ze zich binnen ook prima met de duplo, auto's of wat dan ook. ( zelfs met een simpele doos hebben ze de grootste lol) daarnaast probeer ik een uurtje te knutselen of spelletjes met ze aan tafel te doen. Maar ik ben een thuismoeder. Dus mijn kinderen hebben mij altijd om zich heen. Mijn taak is het opvoeden van de kinderen en het huishouden te doen. Ik heb geen drukke baan waarbij mijn kinderen me moeten missen. Daar zit wel een groot verschil denk ik. Geen ren-en vliegwerk van de ene plek naar de andere. En dus ook geen zoethoudertjes nodig. Ik kom namelijk niet terug van een hectisch bedrijf of wat dan ook waar werkende moeders wel mee te maken hebben. Ik geniet hiervan. Dan financieel maar met minder doen. (Die tablet vind ik dus overdreven luxe die er hier gewoon niet in zit) maar ze krijgen wel

Ja. Veel ouders met 2 banen kiezen voor luxe ipv saamhorigheid. Ik vind als je beide fulltime werkt dat het dan vreemd is dat je kinderen wilt.Maar dat is mijn mening.Ik voed mijn kinderen liever zelf op dan door een oppas of opvang-juf.

Terug
Bovenaan