Doet curettage zeer?

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik op dit forum mijn verhaal mag vertellen.
Ik was tien weken zwanger van ons eerste kindje toen het vorige week zondag mis ging. De emotionele klap hebben mijn vriend en ik al gehad, en we zijn nu zover dat we zeggen: okee, het mocht deze keer niet zo zijn, maar we houden goede hoop voor de volgende keer. Nu blijf ik echter buik- en rugpijn houden. Ook vloei ik nog steeds en raak nog steeds wat brokjes kwijt. Ik ben niet gecurreteerd, maar morgen krijg ik een echo bij de gyn om te kijken of het alsnog gecurreteerd moet worden. Nu zie ik daar best wel tegenop, want ik hoorde dat dat vrij pijnlijk was. Maar aan de andere kant, dan kan ik ook mijn leven weer oppakken. Ik hoop dat de pijn dan ook snel weg gaat, zodat ik ook weer kan gaan werken. Ik heb het idee dat ze op mijn werk ook niet goed begrijpen waarom ik nog steeds thuis zit. Maar mijn verloskundige heeft mij gezegd dat ik er ruim de tijd voor moet nemen. Mijn lichaam moet zich helemaal weer aanpassen. Kunnen jullie mij vertellen of curettage inderdaad pijn doet? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Liefs van A.

Liefs van A uit P

Hoi A.

ALs eerste heel veel sterkte in deze periode!
Als je een paar berichtjes verder leest zul je lezen dat ik op dit moment bijna (ik heb geen bloeding gehad) in dezelfde fase als jou verkeer en weet precies hoe je je voelt.

Zelf heb ik vandaag de afspraak voor woensdag gemaakt voor een curretage.
Net als jij zie ik er best tegenop. Het gaat onder algehele narcose en dat heb ik nog nooit gehad. En zou het inderdaad pijn doen??....ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat ik verplicht daarna een weekje rust moet houden. Zowel lichamelijk als geestelijk.

Onder mijn verhaal zijn er ook een paar reacties geplaatst met daarin wel bemoedigende woorden over een curretage. Anders moet je die maar even lezen.

Liefs Hester

Ik wilde je ook naar het bericht van Hester verwijzen, maar zie dat ze dat zelf al heeft gedaan.
Dat je thuis bent van je werk is helemaal niet gek, hoor. Als ze het niet begrijpen dan komt dat doordat ze het zelf niet hebben meegemaakt. Jij bent de enige die aangeeft hoe lang het moet duren. Neem vooral je tijd! Want het moet wel eerst helemaal beter zijn, dat lijkt mij ook het beste.

Heel veel sterkte gewenst,
Liefs,
Marjon

lieve a,
ik wil je even zeggen ik ben ook gecurreteert ik was 13 weken maar ons kindje was al overleden bij 9 en halfe week.
de curretage op zich doet echt geen zeer hoor hoef je je geen zorgen om te maken.en je bent inderdaad daarna wel even niet lekker je kan nog wat bloed verliezen.jebuik blijft nog wel een poosje gevoelig tenminste dat is mijn ervaring hoor.ik wens je heel veel sterkte toe . liefs t.

Beste A,
Ik heb al twee keer een curretage gehad. Bij mij deed het heel weinig pijn. Uit een narcose komen is niet fijn maar na vijf dagen stond ik al weer in de sportschool. Ik vond het eerder eng om daarna iets te ondernemen.
Wat wel erg belangrijk is is dat je rust neemt om het te verwerken. Daarnaast moet je er een volgende keer ook rekening mee houden dat het weer mis zou kunnen gaan. Bij mijn tweede zwangerschap wisten we zeker dat het nu goed zou zijn, niet dus.
Sterkte.
A

Ik heb ook gereageerd onder verhaal van Hester. Maar hier mijn verhaal. Ik ben op 21 september gecuretteerd en ik kan hoe verdrietig het allemaal was zeggen dat het reuze meevalt. Ik was bijv. erg bang op een kamer te komen met oude mensen met een ingegroeide teennagel ofzo die dan gaan vragen wat heb jij??? Nou echt waar ik ben super behandeld. De verpleegkundigen leefden wel zo met ons mee echt telkens van wat sneu niet meid en je moet zo snel mogelijk zien dat je weer naar huis kunt. Ik moest half 11 in het ziekenhuis zijn, werd half 12 naar OK gereden en half 1 was ik terug op kamer. Omdat ik een neg. bloedgroep heb moest ik op een spuit wachten. Ik zat half 3 met vriendje(vriendje mocht steeds op kamer blijven bij mij) in de auto, eigenlijk opgelucht dat het voorbij was. 21/9 was op een dinsdag ik ben de rest van de week niet naar werk geweest. Toen ik de week erop naar het werk ging was alles prima. Momenteel bloed ik niet meer heeft wel dik 2 wk geduurd af en toe hield het ook een dag of 2 op. Ik ben alweer bezig met opnieuw zwanger worden. Ik wil jou en ook Hester heel veel sterkte wensen, het valt allemaal best mee.
Groeten,
Biate.

Hoi A.

Ik ben ook gecurreteerd na een miskraam van 13 weken, na de operatie duurt 10 minuten maar ik heb geen pijn na die tijd gehad je meot wel voorzichtig doen en de eerste dagen thuis is het wel gevoelig maar niet pijnlijk, dus je hoeft je niet extra zenuwachtig te maken.

Sterkte meid,

Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan