Nee, met eerlijkheid kan ik zeggen dat de iui zelf geen pijn doet! Ik heb meer last af en toe van de Gonal-F injecties en vooral de pregnyl dan de iui zelf! Ik heb niet altijd last van de injectie hoor, ligt eraan hoe en waar ik hem zet en vaak is het dan onvoorzichtigheid!
Ik heb nu een 9 x een iui gehad en 1 x was mijn baarmoeder gekanteld waardoor ze de rand raakten! Dat was niet fijn en daarna een.lichte bloeding, dat komt voor!
Na 6x iui werd ik zwanger van mijn zoontje! Ik zit ondertussen in een nieuw traject voor hopelijk een broertje of zusje!
Tips:
- Zorg ervoor dat je blaas iets gevuld is!
- probeer bij het inbrengen van de eendenbek en de iui catheter te ontspannen ( makkelijker gezegd dan gedaan maar helpt wel)
- laat je zoveel mogelijk inlichten door je dokter hierdoor begrijp je beter wat je voelt!
- het helpt bij mij dat ik mee kan kijken op het scherm tijdens een echo, als mogelijk, en dat ze vertellen wat ze doen!
- bij het eerste traject mocht mijn man de iui spuit indrukken, maar nu met corona mag hij er niet bij zijn helaas!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Je kan ook altijd mee gaan praten op topics hier over iui! Je kan ze vinden onder o.a iui en gonalF + otrivelle!
Succes