Doet iui pijn en tips gezocht!?

<p>Hallo, </p><p>volgende week ga ik weer het ziekenhuis traject in. We beginnen met gonal f en aansluitend de iui. <br />heeft iemand hier al ervaringen mee? Doet het pijn? Ik ben bang voor de pijn door mijn ervaring met het hsg onderzoek! Dit was echt een hel voor mij.</p><p> </p><p>heeft verder nog iemand tips? Met sporten of iets dergelijks? Het eten van bepaalde voeding of juist niet eten van bepaalde dingen? <br />wil er alles uithalen! <br /><br /></p><p>groetjes m </p>

Nee, met eerlijkheid kan ik zeggen dat de iui zelf geen pijn doet! Ik heb meer last af en toe van de Gonal-F injecties en vooral de pregnyl dan de iui zelf! Ik heb niet altijd last van de injectie hoor, ligt eraan hoe en waar ik hem zet en vaak is het dan onvoorzichtigheid!  
Ik heb nu een 9 x een iui gehad en 1 x was mijn baarmoeder gekanteld waardoor ze de rand raakten! Dat was niet fijn en daarna een.lichte bloeding, dat komt voor!
Na 6x iui werd ik zwanger van mijn zoontje! Ik zit ondertussen in een nieuw traject voor hopelijk een broertje of zusje! 
Tips:
- Zorg ervoor dat je blaas iets gevuld is! 
- probeer bij het inbrengen van de eendenbek en de iui catheter te ontspannen ( makkelijker gezegd dan gedaan maar helpt wel) 
- laat je zoveel mogelijk inlichten door je dokter hierdoor begrijp je beter wat je voelt!
- het helpt bij mij dat ik mee kan kijken op het scherm tijdens een echo, als mogelijk, en dat ze vertellen wat ze doen! 
- bij het eerste traject mocht mijn man de iui spuit indrukken, maar nu met corona mag hij er niet bij zijn helaas! 
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Je kan ook altijd mee gaan praten op topics hier over iui! Je kan ze vinden onder o.a iui en gonalF + otrivelle! 
Succes

Nee,  iui doet geen pijn. Hsg ook gehad. Hels vond ik dat. Dus super zenuwachtig voor de inseminatie. Maar dat viel echt reuze mee
Natuurlijk voel je dat ze bezig zijn. De eendenbek en het inbrengen van het slangetje. Maar dat voelt meer als gekriebel. Als of je op een hele rare plek zenuwachtig bent. 
De injecties zijn vervelend. Maar niet te veel bij na denken. Hup erin,  spuiten en er weer uit. Je wordt handig in wat voor jou wel of geen pijn doet. 
Als tip wil ik je mee geven om niet te veel op internet op te zoeken. Vooral de nare verhalen worden gedeeld en blijven ook nog eens hangen. 
Sterkte de komende tijd! Hoop dat je snel zwanger mag worden! 

Hier ook hsg en iui behandeling gehad
Hsg vond ik meevallen kreeg alleen lichte krampen toen ze de vloeistof in spuitje 
Iui voelde ik niks van. eendebek viel ook mee gewoon proberen te ontspannen. en vond het wel.prettig dat onze gynaecoloog alles vertelde wat er ging gebeuren. en je kon meekijken met de echo en dat scheelde ook 

Bedankt voor alle reacties. 
Ik heb al een keer gonal f moeten spuiten maar dat vond ik meevallen.
ben heel erg benieuwd hoe ik het ga ervaren en we zullen zien. Hoop stiekem wel dat mijn vriend mee mag met de iui. Vind dat je het als vrouw al allemaal op je afkomt ipv op de man. Maar komt goed anders wacht hij buiten wel op mij ☺️

morgen eerste echo en dan met de spuiten beginnen als het goed is. De vorige keer had ik na een week al een groot ei. Is dan de dag daarna de inseminatie?? 

Terug
Bovenaan