doet zeer om kind naar oma te brengen...

hallo, ik lees hier en daar een verhaal op het forum en wil hiermee mijn eigen verhaal doen.

onze zoon is inmiddels 9 maanden, ik werkte voor de bevalling via een uitzendburo, nu hoefde ik niet terug te komen. ik solliciteren, niet aangenomen, wel aangenomen, moedertje is wel lastig... wat als je kind ziek is etc. etc.

goed, ik begin straks aan een baan voor 2 dagen, of ik er zin in heb, ik kijk altijd de kat uit de boom en we zullen zien... maar waar ik moeite mee heb is dat mijn schoonmoeder staat te springen en te juichen!

ik moet werken omdat we het anders financieel niet redden maar het gaat zo tegen de natuur in vind ik, vrouwen zijn om te zorgen, mannen om te jagen, klinkt ouderwets maar zo denk ik er nu eenmaal over... ik ben jaloers om mijn schoonmoeder, die kan me wel wegkijken... haha... beetje overdreven en misschien is het een natuurlijk proces en voel ik me straks veel meer moeder en een leukere partner en vriendin etc. maar toch, ik ga mijn zoon zo verschrikkelijk missen, ik moet hem nu al loslaten!

X

Dat is zo helemaal herkenbaar en begrijpelijk! Ik moest er niet aan denken mijn schoonmoeder als vaste opas te hebben (geloof me, ze heeft het erg vaak aangeboden, uit eigenbelang natuurlijk). Ik moest ook wel geld verdienen en dus (ook omdat ik altijd al dol was op kindjes) ben ik op een creche gaan werken waar mijn eerste mee naar toe kon. Tegelijkertijd en thuisstudie kinderopvang gedaan. Ik deed alles om mijn meisje maar dichtbij me te houden. Ze mocht niet op dezelfde zaal maar ik kon haar zien door het raam! Was heel geruststellend. Nu mijn tweede er is, werk ik thuis in de kinderopvang als gastouder. Ze is alweer bijna een jaar. Helaas is niet iedereen geschikt voor kinderopvang, en ik kan tegen jou alleen maar zeggen dat je gelukkig maar twee dagen 'moet' en je hebt de andere vijf dagen je kindje lekker voor jezelf. En je went er echt aan! Maak wel duidelijke afspraken met je schoonmoeder zodat ze niet voor je kindje gaat zorgen zoals zij het wil doen, maar zoals jij het wilt hebben.

liefs Danielle

Lizette,

als ik het goed begrijp is hier niet het probleem dat het je schoonmoeder is die de zorg op zich neemt, maar meer het feit dat je het twee dagen uit handen moet geven. Ikw ete natuurlijk niet hoe je relatie is met je schoonmoeder, maar zij wil vast ook het beste voor je kind. En als ik kijk naar mijn meiden die hebben een waanzinnig goede band met hun oma, juist doordat ze iedere week twee keer voor ze kwam zorgen.

Nu ben ik zwnager van de vierde. En heb ik straks twee ukkies die maar een jaar schelen. Mijn moeder zal niet meer komen. Ik wilde haar dat niet aan doen, want het is natuurlijk voor oma ook zwaar. Maar toch vind ik het voor de kinderen erg jammer.

Maak je niet teveel zorgen, ga voor dat werk (probeer er het beste van te maken) en geniet van de band tussen oma en kleinkind. Ook dara kan je enorm van genieten.

Succes

Miep

Terug
Bovenaan