Dokter!!!

Vanmorgen ben ik weer met Aniek na de dokter geweest ze is zo benauwd ze piept gewoon met haar ademhaling.Vorige week was ik er ook al geweest toen had ze buikgriep en verkouden en een beetje hoesten.
Nu vanmorgen hebben we te horen gekregen dat ze de rs-virus heeft en bronchites.
Medicijnen voor gekregen een soort pufje en dan moet het beter gaan.
Heeft iemand van jullie ervaring mer rs-virus?

Groetjes Willy

Ja, ik heb helaas ervaring met het rs-virus. Zarah kreeg dit toen ze 8 maanden oud was, en in dusdanig ernstige vorm dat ze er uiteindelijk 6 dagen mee in het ziekenhuis gelegen heeft. Het virus zelf is niet perse gevaarlijk, maar het zorgt voor benauwdheid. In Zarah's geval was ze zó benauwd, dat ze weinig tot geen energie meer had én ook niks meer wilde drinken. Ze sliep constant. Heel erg eng. In het ziekenhuis ging ze aan de zuurstof en kreeg ze haar voeding via een sonde. Was een heftige tijd, maar gelukkig is alles goed gekomen.

Op oudere leeftijd schijnt het rs-virus heel erg op een gewone verkoudheid te lijken. Alleen bij baby's en hele jonge kinderen kan het wat vervelender verlopen.

Sterkte met Aniek!

Ik heb er ook ervaring mee althans elvis hij werd ook met 5 weken op genomen in het ziekenhuis. Was echt super heftig (allerlei naar onderzoeken) Gelukkig is bij jou al vastgesteld wat er aan de hand is en zullen ze haar vast goed in de gaten houden. Veel sterkte en ik hoop dat ze snel herstelt

grt Josephine

ik heb er geen ervaring mee. heb t zelf wel gehad toen ik net geboren was.

heel veel sterkte ermee :(
hopelijk knapt je meisje snel weer op.

liefs, do

Ja, mijn nichtje heeft het gehad een paar maanden geleden. Goed in de gaten houden! Vooral jonge baby´s komen er nog wel eens mee in het ziekenhuis omdat ze het zelf niet helemaal kunnen handlen. Gelukkig gaat het dan redelijk snel weer beter. Maar trek aan de bel als je het niet vertrouwt. Sterkte met je kleine meissie!!!

Oei das heel vervelend! Mijn beste vriendin haar kindje heeft t ook, nu net uit het ZH. Let goed op dat ze goed blijft drinken en dat ze niet uitdroogt door spugen en niet drinken. Verder is het fijn om t matrasje aan het hoofdeinde wat hoger te leggen. Helaas gewoon uitzingen... over een week of twee zal het waarschijnlijk een stuk beter zij maar tot die tijd veel sterkte!!

Hoi!

Jeetje, wat vervelend voor je meisje.
Hou in de gaten dat ze niet afwezig is of niet meer plast, dan moet je zsm de dokter bellen!
Inderdaad het hoofdeinde van het bed iets verhogen dmv handdoeken/kussen onder het matras en zoveel mogelijk te drinken aanbieden gedurende de dag.
Ook als je eigen gevoel zegt dat het niet goed is, meteen de arts bellen!

Sterkte en beterschap voor je meisje.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan