dokterbezoek nr 1

Een goede morgen aan alle jonge moeders in spe,
ik ga vandaag voor een eerste afspraak naar mijn huisarts en ik ben nogal benieuwd wat me daar allemaal gaat overkomen. Is er iemand die mij wat info kan verschaffen. Ik weet net zelf een week dat ik zwanger ben en volgens de kalender zit ik nu in week 7.
groetjes
 
Hoi Valarie,

bij de huisarts gaat er niet veel gebeuren, tenminste dat was bij mij niet zo. Je wordt gefeliciteerd en vervolgens doorverwezen naar de verloskundige, waar je een afspraak kan maken voor tussen week 10 en 12.
Ik stond binnen enkele minuten weer buiten met de felicitaties van de huisarts!

De eerste afspraak bij de verloskundige is wel een uitgebreide, er worden veel vragen gesteld over je gezondheid, familiegeschiedenis, etc. Ook wordt even gekeken of het hartje gehoord kan worden. Bij mij kon dat toen nog niet, was in week 10 en dat was iets te vroeg.

geniet van je zwangerschap!

groetjes, Ellen
 

Hoi

Idd stelt een bezoek aan de dokter weinig voor, ik ging begin dit jaar voor iets anders naar de dokter toe, maar kwam met een posi test naar buiten, suprise suprise!
een paar dagen later moest ik terugkomen, ik ben toen samen met mijn vriend geweest, maar dat ging er hoofdzakelijk om of we het wilden houden of niet  ( ik ben 21 en mijn vriend 23 en de dokter vond ons nog erg jong)
Natuurlijk waren we het daar al over eens dus ik mocht een paar dagen later voor een termijnecho, ik bleek toen bijna 11 weken zwanger te zijn.
bij de vk krijg je idd meer informatie, bij mij duurde het gesprek een half uur, en bij mij vonden ze het hartje wel meteen, maar ik was toen ook al 13 weken en 2 dagen zwanger.

succes

en natuurlijk nog gefeliciteerd!

liefs sarah 35w3d zwanger van 1e kindje
 
Hallo,

Ook ik moet zeggen dat het bezoekje aan mijn huisarts niet zo erg veel voorstelde. Met een welgemeende felicitatie, een uitgave van jonge gezinnen, een receptje foliumzuur, bloeddrukmeting én een verwijsbrief voor de verloskundige, stond ik weer buiten.
Mijn huisarts had nog even snel gekeken op wat voor een datum ik uitgerekend zou worden en hoe lang ik zwanger was en daarna was het echt van -Veel geluk en ik hoop je gauw weer te zien met je baby, als er iets is kun je altijd langskomen maar voor nu zal de verloskundige de belangrijkste rol spelen qua onderzoeken...-.

Dus...niet zo bijzonder hoor!

Groetjes Marlene
 
Terug
Bovenaan